Compania e una concentrată spre proiecte de energie regenerabilă şi deţine în prezent parcuri fotovoltaice operaţionale de 2,2 GW putere, iar pe lângă asta are şi centrale de stocare finalizare sau aproape de finalizare de o capacitate totală de 2,4 GWh, toate formate din baterii Tesla. Iar acum Intersect Power a semnat un contract de livrare a bateriilor Tesla Megapack cu o capacitate totală de stocare de 15,3 GWh!
Ca să înţelegem ce înseamnă 15,3 GWh — Tesla a livrat în întreg anul 2022 baterii Megapack în capacitate totală de 6,5 GWh, iar în 2023 şi-a crescut livrările până la 15 GWh! Deci, cei 15,3 GWh depăşesc toată cantitatea de baterii produsă de Tesla în întregul anul 2023!
Doar că Tesla continuă să crească producţia acestor baterii cu o viteză uimitoare, astfel că în ultimul trimestru a atins un nou record de livrări trimestriale, atingând 9,4 GWh. Deci, la ritmul de producţie actuală, Tesla ar avea nevoi de circa 5 luni să producă bateriile din acest contract.
Livrările către Intersect Power vor avea loc în etape, însă. Livrările vor începe în 2025, iar către anul 2027 va fi livrată jumătate din această capacitate. Întreaga cantitate va fi completată în anul 2030. Bateriile ce vor fi livrate până în 2027 vor echipa 4 proiecte noi ale Intersect Power, din California şi Texas, ele urmând a fi printre cele mai mari centrale de stocare din SUA. Celelalte baterii vor însoţi viitoare parcuri fotovoltaice, pentru a le asigura acestora mai multă flexibilitate în timpii de livrare a electricităţii atunci când preţul energiei în reţea e mai mare.
Sheldon Kimber, şeful Intersect Power, a spus că acest contract uriaş a fost atribuit celor de la Tesla pentru că „nimeni altul în piaţă nu are o experienţă şi o cunoaştere atât de profundă a tehnologiei de stocare prin baterii”.
Cantitatea de 15,3 GWh de baterii Tesla, contractate acum, e uriaşă şi prin numărul de baterii de forma unor containere, care vor trebui livrate. O baterie Tesla Megapack are 3,9 MWh capacitate de stocare, ceea ce înseamnă că pentru a atinge 15,3 GWh, sau 15.300 MWh, va fi fi nevoie de circa 3.923 baterii, iar în viaţa reală, cu pierderi adunate la scalare, ar putea fi şi 4.000 baterii. Asta dacă până în 2027-2030 Tesla nu va actualiza conceptul acestor baterii pentru a le spori densitatea energetică şi capacitatea de stocare per unitate.
Bateriile Tesla Megapack pot funcţiona în regim de descărcare în 2 ore sau 4 ore, în funcţie de configuraţia aleasă, ceea ce înseamnă că cele 15,3 GWh de stocare ar putea susţine o putere livrată în reţea fie de 3.82 GW, fie de 7,65 GW. Pentru comparaţie, azi la orele amiezii România consuma 7,5 GW putere pe întreaga ţară. Deci, aceste baterii contractate acum de la Tesla sunt atât de multe la număr şi totalizează o putere atât de mare, încât ar putea susţine întreg sistemul energetic al României!
Preţul aceste tranzacţii n-a fost anunţat şi la o asemenea cantitate el a fost cu siguranţă negociat mult, dar judecând după preţurile afişate public de Tesla, cele 15,3 GWh de baterii ar trebui să coste minim 3,5 miliarde de dolari.