Маркетинг

SOS: Brutarii bat alarma în fața scumpirilor și a concurenței acerbe

Prinși în vâltoarea vieții moderne, cu agenda încărcată și mereu pe fugă, moldovenii au din ce în ce mai puțin timp pentru a găti acasă. Este o mană cerească pentru producătorii de panificație și patiserie, care pot potoli rapid foamea consumatorilor mereu grăbiți cu produse gata preparate. Plăcintele, pateurile și gogoșii, simboluri ale gustului autohton, au ajuns la o producție record: de la 2846 de tone în 2020 la 4349 de tone în 2023. Trendul „eat and go” a explodat, iar gheretele cu produse de patiserie au furat deja 30% din clienții restaurantelor tradiționale. Dar nu totul este în roz: brutăriile locale se luptă cu scumpirea ingredientelor și cu gusturile schimbătoare ale tinerilor din „generația Tik Tok”. În contextul unei concurențe acerbe din partea producătorilor ucraineni, există îngrijorări că, fără măsuri de sprijin din partea statului, deficitul comercial în sectorul de panificație și patiserie va continua să crească.

Читать далее
Нравится публикация? Поделись!

Что ищем?