Orbico Moldova face parte din Orbico Group, unul dintre cei mai mari distribuitori de bunuri de larg consum din Europa, prezent în 24 de țări. Activând pe piața moldovenească din 2009, compania oferă servicii complete de distribuție și logistică, acoperind o gamă largă de produse, de la cosmetice până la ochelari. Orbico Moldova are în portofoliu parteneri puternici de renume, atât companii internaționale, cât și companii locale, cum ar fi P&G, Lavazza, Lipton, Bolton, Kellanova, Lindt, Haribo, Gitana Winery, Novak Winery, Duracell, SC Johnson, Fater, Wella și Luxottica, printre multe altele. Rețeaua logistică a companiei deservește o varietate de clienți – de la lanțuri multinaționale, farmacii și comercianți independenți până la canale specializate, oferind soluții personalizate pentru a satisface nevoile fiecărui partener.
UN ALIAT PE CARE TE POȚI BAZA
În vremuri incerte, adaptabilitatea este cheia succesului. Orbico Moldova are o procedură testată în timp pentru gestionarea situațiilor neprevăzute, care îi permite ajustarea rapidă a lanțurilor logistice atunci când apar crize economice sau geopolitice. Anume în așa fel, compania a reușit să navigheze cu succes provocările legate de conflictul actual din Ucraina. „Ca parte a unei mari companii internaționale, avem o strategie solidă de management al riscului, care include adaptarea lanțului nostru de aprovizionare pentru a minimiza efectele crizelor regionale și diversificarea și dezvoltarea continuă a portofoliului. În plus, menținem flexibilitatea și capacitatea de a răspunde rapid la schimbările pieței”, notează Florin Năstase, directorul general al Orbico Moldova. Distribuitorul a evoluat împreună cu piața locală. În urmă cu zece ani, piața din Moldova era predominant angro. Mărfurile se vindeau în principal în piețe deschise și magazine mai mici, atât în Chișinău, cât și în întreaga țară, iar majoritatea distribuitorilor se concentrau pe rute mai scurte și livrarea cu camioane. Însă, spre 2018, situația s-a schimbat remarcabil.
„Creșterea comerțului modern a fost impresionantă. Au apărut marile rețele de supermarketuri, magazine moderne și, bineînțeles, colaborăm strâns cu ele. Această schimbare ne-a determinat să transformăm procesele de distribuție. Livrăm deja la nivelul de magazin”, notează Serghei Grigoraș, directorul operațional al Orbico Moldova.
Orbico Moldova este partenerul ideal pentru companiile care doresc să-și dezvolte brandurile la nivel local. Compania oferă soluții integrate în vânzări, managementul mărcilor, marketing și logistică, fiind recunoscută pentru calitatea înaltă a serviciilor. „În consolidarea relațiilor cu partenerii noștri locali, depunem un efort constant pentru a le înțelege nevoile. Identificând aceste nevoi, ne adaptăm planurile de dezvoltare pentru a se alinia obiectivelor lor și, astfel, creăm o direcție comună”, explică Alexandru Coseac, directorul comercial al Orbico Moldova.
Florin NĂSTASE, director general al Orbico Moldova
Avem o strategie solidă de management al riscului, care include adaptarea lanțului nostru de aprovizionare pentru a minimiza efectele crizelor regionale.
RĂSPUNZÂND TENDINȚELOR ÎNAINTE CA ELE SĂ APARĂ
În ultimii ani, inflația și creșterea costurilor de producție au devenit factori majori care influențează piața bunurilor de larg consum din Moldova. Acești factori au impact asupra prețurilor, și consumatorii îi simt foarte acut în propriile buzunare. Ca răspuns la aceste provocări, Orbico Moldova valorifică eficiența rețelei sale de distribuție bine dezvoltate și se concentrează pe dezvoltarea scalei, asigurându-se astfel că își poate optimiza lanțul de aprovizionare.
Potrivit directorului general al Orbico Moldova, Florin Năstase, acest lucru permite companieisă minimizeze costurile și să ofere prețuri competitive, menținând în același timp calitatea înaltă a serviciilor de distribuție. Orbico Moldova este, de asemenea, rapidă înanticiparea oricăror schimbări în preferințele consumatorilor. Acum câțiva ani, când statisticile oficiale arătau că moldovenii au început să bea mai multă cafea și mai puțin ceai, distribuitorul a colaborat strâns cu producătorii, partenerii și furnizorii pentru a adăuga un nou produs în gamă. „Când am observat o tendință în creștere a consumului de cafea, am luat decizia oportună de a adăuga brandul Lavazza în portofoliul nostru. Astfel, ne-am aliniat nevoilor pieței, și am făcut-o în strânsă colaborare cu toți partenerii”, povestește Alexandru Coseac.
Alexandru COSEAC, director comercial
Depunem un efort constant pentru a înțelege nevoile partenerilor.
DEPOZITE HI-TECH
Orbico Moldova continuă să integreze inovații în logistică și distribuție pentru a asigura aprovizionarea stabilă și competitivitatea. Compania a automatizat și modernizat multe dintre procesele de lucru pentru a crește eficiența operațională. Potrivit directorului general al Orbico Moldova, aceste soluții permit companiei să funcționeze la nivel optim pentru a aborda provocările lanțului de aprovizionare. „Inovația joacă un rol central în strategia noastră de creștere, asigurându-ne că rămânem agili și eficienți în activitatea de zi cu zi”, notează Florin Năstase.
Distribuitorul identifică și adoptă rapid cele mai bune practici din alte țări în cadrul Grupului Orbico, activ în 24 de țări. Recent, depozitul Orbico din Polonia a fost recunoscut de revista Forbes ca fiind unul dintre cele mai avansate din punct de vedere tehnologic din regiune. Compania a inaugurat un nou depozit de înaltă eficiență în Bulgaria și altul în Donja Zdenčina (Croația), în martie 2024, acesta din urmă având o suprafață impresionantă de 60 mii de metri pătrați. Depozitul din Moldova, deși mai mic – cu o suprafață de 6500 de metri pătrați este totuși printre cele mai avansate din țara noastră.
Orbico Moldova investește atât în hardware, cât și în software. Din 2021, compania a implementat un sistem modern de gestionare a resurselor (ERP) și un sistem de gestionare a depozitului (WMS), care permite urmărirea fiecărui produs, în funcție de data de expirare și lotul de producție. Pentru operațiunile de vânzări, Orbico utilizează un software specializat, dezvoltat în Balcani, care răspunde nevoilor specifice din Moldova. Compania folosește și instrumente Microsoft pentru o gestionare mai bună a facturilor care, conform legislației, trebuie păstrate timp de cinci ani. Totodată, compania a implementat și automatizarea robotică a proceselor (RPA), ceea ce-i permite să identifice instantaneu codurile facturilor și numele clienților, precum și înregistrarea automată a facturilor. „Toate aceste instrumente servesc la îmbunătățirea și automatizarea proceselor, ast fel încât munca angajaților devine mai eficientă, dar și plăcută”, precizează Serghei Grigoraș.
Serghei GRIGORAȘ,director operațional
Datorită noilor tehnologii, munca angajaților devine mai eficientă, dar și plăcută.
INVESTIND ÎN OAMENI
Echipa Orbico Moldova numără peste 180 de angajați dedicați. Pentru a-i sprijini în dezvoltarea lor continuă, compania a lansat OrbiCollege, o platformă educațională menită să îmbunătățească abilitățile și competențele personalului. Această inițiativă nu doar că aduce beneficii angajaților, ci și consolidează parteneriatele companiei prin îmbunătățirea calității interacțiunilor cu clienții. Este de remarcat faptul că aproape toate pozițiile-cheie din cadrul companiei sunt ocupate de persoane care și-au început cariera la Orbico Moldova pe posturi de bază în diverse departamente, de la vânzări la HR. Compania încurajează promovarea internă și consideră nivelul de motivare al angajatului drept un indicator important de performanță.
6500 m2 SUPRAFAȚA DEPOZITULUI ORBICO MOLDOVA
180 DE ANGAJAȚI FAC PARTE DIN ECHIPĂ
Recent, Orbico Moldova a marcat aniversarea a 15 ani de activitate pe piața din Republica Moldova printr-un eveniment special organizat la Castelul Mimi. Cu această ocazie, angajații cu o vechime considerabilă au fost premiați pentru loialitatea și contribuția lor la dezvoltarea companiei. Evenimentul a inclus momente artistice oferite de surorile Osoianu, Cătălin Josan și DJ Kirpitch.
PĂDUREA ORBICO – ÎMPREUNĂ PENTRU UN VIITOR SUSTENABIL
Pe lângă dezvoltarea internă, Orbico Moldova își implică angajații în inițiative de sustenabilitate. Directorul general Florin Năstase evidențiază proiectul Pădurea Orbico drept un exemplu elocvent. Lansat în noiembrie 2023, proiectul își propune plantarea a 30 000 de copaci pe o suprafață de 7,5 hectare în comuna Băcioi din municipiul Chișinău. Până în prezent, au fost plantați 19 mii de arbori pe o suprafață de 4,75 de hectare în trei sesiuni de plantare, urmând ca proiectul să se finalizeze în noiembrie 2025. Această inițiativă reflectă angajamentul companiei față de mediu nu doar pentru angajați, ci și pentru copiii lor și pentru întreaga țară.
30 MII DE ARBORI VOR FI PLANTAȚI ÎN CADRUL INIȚIATIVEI PĂDUREA ORBICO