08/06/2023

PIAȚA AUTO 2023: NOUTĂȚILE PRIMĂVERII
PIAȚA AUTO 2023: NOUTĂȚILE PRIMĂVERII Авто

Germania consideră greșită interzicerea motoarelor cu ardere internă

Interzicerea motorului cu ardere internă, chiar dacă acesta poate funcționa inofensiv în raport cu mediul, este considerată în Germania o abordare greșită. Tehnologiile de dezvoltare a electro-combustibililor sunt în ascensiune, iar Uniunea Europeană va da, probabil, în următoarele săptămâni, undă verde pentru utilizarea lor.Miniștrii transporturilor din Germania, Italia, Republica Cehă, Polonia, România, Ungaria și Slovacia s-au întâlnit pe 13 martie pentru a discuta modificările aduse planurilor Uniunii Europene.

Electrocarburanţii sau E-Fuels, sunt de fapt benzină metanolică sintetică, produsă din hidrogen verde obţinut din energie regenerabilă. Acest carburant arde la fel ca şi benzina produsă din petrol, fără a emite dioxid de carbon și ar putea fi comercializat prin reţelele de benzinării existente. Decarbonizarea transportului este un pilon-cheie al obiectivului UE de a reduce cu 55 la sută emisiile de CO2 în acest deceniu și de a atinge neutralitatea climatică până în 2050.

General Motors explorează utilizarea ChatGPT în vehicule

O parte integrantă a colaborării dintre gigantul auto american și Microsoft este folosirea chatbot-ului pentru accesarea informațiilor despre cum să utilizezi funcțiile vehiculului.

„Această schimbare nu se referă la o singură capacitate, cum ar fi evoluția comenzilor vocale, ci și la posibilitatea autoturismelor de a face update la tehnologiile emergente”, a spus un purtător de cuvânt al GM.

La începutul acestui an, Microsoft a anunțat o investiție de mai multe miliarde de dolari în OpenAI, proprietarul ChatGPT, și a declarat că își propune să adauge tehnologia chatbot-ului în toate produsele sale.

Porsche promite un SUV electric emblematic

Porsche și-a confirmat planurile de a lansa un HYPERLINK "https://www.autonews.com/cars-concepts/porsche-confirms-plans-flagship-ev-crossover"crossoverHYPERLINK "https://www.autonews.com/cars-concepts/porsche-confirms-plans-flagship-ev-crossover" emblematic, complet electric, pe care directorul companiei l-a descris drept „o interpretare foarte sportivă a unui SUV”. Noutatea automobilistică va face parte din obiectivul Porsche de a livra mai mult de 80 la sută din noile sale vehicule ca modele complet electrice în 2030.

Crossover-ul, cu numele de cod K1, care va fi construit la Leipzig începând cu 2025, va încorpora tehnologia instalată pe conceptul Mission R prezentat în 2021 la Salonul auto de la München. Pe lângă o nouă baterie de înaltă performanță, Mission R are și un sistem electric de 920 de volți, conceput pentru a reduce timpii de încărcare.De asemenea, din 2024, va fi disponibil noul Macan alimentat de baterii, a doua mașină complet electrică a mărcii, după sedanul Taycan.

Primul hibrid plug-in Lamborghini va avea un motor de 986 CP

Noua supermașină Lamborghini, cu numele de cod LB744 cu un motor V-12 și trei motoare electrice, va fi capabilă să funcționeze uneori doar cu energie electrică. Lamborghini a dezvăluit câteva specificații ale sistemului de propulsie pentru prima sa supermașină hibrid plug-in. Mașina sport, fără nume deocamdată, se va baza pe un motor nou proiectat V-12 de 6,5 litri aspirat natural, montat în mijloc, cuplat cu trei motoare electrice, menționează cei de la Lamborghini.

Unul din ele va fi montat transversal și integrat în cutia de viteze cu opt trepte a mașinii, în timp ce celelalte două vor propulsa roțile din față. Împreună, toate motoarele pot produce mai mult de 986 CP.Bolidul este dezvoltat parțial pentru a marca cea de-a 60-a aniversare a Lamborghini. Cu toate că anterior au mai fost produse vehicule hibridizate, LB744 va fi primul hibrid plug-in al mărcii și va putea funcționa uneori doar cu energie electrică, ceea ce va îmbunătăți profilul de emisii.

BMW pregătește o fabrică în Germania pentru producția Mini Countryman

BMW Mini va lansa anul acesta o versiune complet electrică a SUV-ului compact Countryman, în timp ce se pregătește să-și extindă gama de vehicule electrice la trei modele în următorii doi ani. Noul Countryman va oferi mai mult spațiu decât modelul existent, se menționează în comunicatul producătorului bavarez. Acesta va folosi aceeași platformă FAAR cu tracțiune față ca și BMW-urile mai mici, cum ar fi Seria 1. Mașina va fi construită la uzina BMW din Leipzig, Germania, alături de BMW Seria 1, Seria 2 Gran Coupe și Seria 2 Active Tourer. Producția Countryman este mutată la Leipzig de la producătorul VDL Nedcar din Țările de Jos.

Toyota începe să vândă un sedan electric dezvoltat împreună cu chinezii de la BYD

Producătorul japonez a lansat vânzările primului vehicul complet electric pe care l-a dezvoltat împreună cu BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din China. Toyota bZ3, un sedan electric compact, cu un preț de pornire de 24.500 dolari, are 4.725 mm lungime, 1.835 mm lățime și 1.475 mm înălțime, cu un ampatament de 2.880 mm. Autovehiculul se bazează pe platforma Toyota, dedicată vehiculelor electrice, arhitectura e-TNGA și este alimentat de baterii cu fosfat de fier și un motor electric pe care îl furnizează BYD. Este disponibil cu o autonomie standard de 517 kilometri și o autonomie lărgită de 616 km. BZ3 este al doilea model EV, după crossover-ul bZ4X pe care Toyota îl produce în China.

Alexandru Toma

Ați găsit o eroare în text? Selectați-l și apăsați CTRL+ENTER

Нашли ошибку в тексте?
Сообщите нам!

Сообщить об ошибке

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Оставить комментарий

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены (*).

11 дн. 11 час.

206

Реклама в ВС