07/06/2023

10 cele mai scumpe mașini ale momentului
10 cele mai scumpe mașini ale momentului Авто

 

 

Marca automobilului

Prețul de achiziție

1

Rolls-Royce Boat Tail

 

28,5 milioane de euro – preț estimativ

2

Bugatti La Voiture Noire

 

13 milioane euro

3

Bugatti Centodieci

 

10,3 milioane euro

4

Bugatti Divo

 

5,5 milioane euro

5

Bugatti Bolide

 

4,6 milioane euro

6

Pagani Huayra Roadster BC

 

4,2 milioane euro

7

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

 

4 milioane euro

8

Lamborghini Sian Roadster

 

3,65 milioane euro

9

Bugatti Chiron Super Sport 300+

 

3,55 milioane euro

10

Bugatti Chiron Pur Sport

 

3,4 milioane euro

 

Rolls-Royce Boat Tail

Rolls-Royce Boat Tail (Coadă de Barcă), prezentat pentru prima dată publicului în luna mai 2021, este primul model personalizat într-un număr limitat de la departamentul Coachbuild al companiei. Cu un preț de 28,5 milioane de euro, modelul este un semn clar că brandul britanic revine la producerea la comandă a automobilelor  speciale și extrascumpe.

Cu un motor V12 twin-turbo de 6,75 litri cu o putere de 563 CP preluat de la Rolls-Royce Phantom, Boat Tail este inspirat din designul iahturilor ultra-luxoase din anii 1920. Caroseria personalizată cu capotă detașabilă, un nou nivel de finisaj interior cunoscut cu numele de „suită de găzduire”, puntea din spate care se deschide și conține o umbrelă de soare, scaunele în aer liber de înaltă clasă și un frigider cu șampanie – sunt dotările acestui model. Experții de la automotive news, un site specializat de ştiri auto glumesc că ar fi o mașină pentru gentelmenii pasionați de pescuit și picnicuri.

Da, au existat mașini clasice speciale, rare sau cu un trecut victorios în competiții, care s-au vândut mai scump la licitații, dar o mașină nou-nouță la un asemenea preț este o noutate. Este interesant că, deși reprezintă un model de lux,  Boat Tail nu dezvoltă  o viteză prea mare sau o manevrabilitate extraordinară.

Până acum, s-au vândut trei Rolls-Royce Boat Tails, personalizate de la zero pentru cumpărătorii lor. Deși împărtășesc același design, fiecare din acestea este personalizat în funcție de gusturile și capriciile proprietarului.

Bugatti La Voiture Noire

Bugatti La Voiture Noire, o mașină unică, cu o putere și viteză extraordinare, este, potrivit site-ului constructorului francez, un omagiu adus modelului Type 57 Atlantic special 1940, al cărui design a fost creat de fiul fondatorului Bugatti, Jean Bugatti.

Concernul francez a declanșat o avalanșă de presupuneri când a dezvăluit noul model la Salonul Auto de la Geneva în 2019. Se vehiculează că primul exemplar de Voiture Noire a fost achiziționat cu suma de 17 milioane de euro. Până acum, identitatea cumpărătorului rămâne un mister.

Modelul se bucură de o performanță legendară. Pe lângă un design asemănător cu mașina lui Batman și șasiul din fibră de carbon, acesta ajunge la 100 km/oră în doar 2,4 secunde. Propulsia este asigurată de un motor cu volumul de opt litri, cu patru turbine și 16 cilindri, care asigură o putere de 1500 cai.

Bugatti Centodieci

În total, producătorul francez va construi zece exemplare a acestui hypercar, unul fiind cumpărat deja de fotbalistul Cristiano Ronaldo.

Bolidul are asemănări cu renumitul model EB110, ultimul Bugatti care a fost construit de francezi înainte ca producătorul auto să treacă sub aripa concernului german Volkswagen. Actualmente, brandul este controlat de croații de la Rimac, o companie specializată în producerea automobilelor sport.

Bugatti Centodieci împrumută același front-end agresiv ca și EB110 Super Sport și folosește o aripă din spate similară, reglabilă mecanic, însă puterea motorului generează 1600 cai putere, fiind o versiune reglată a motorului quad-turbo W16 de opt litri al lui Chiron.

Modelul este dedicat aniversării de 110 ani a mărcii, iar prețul este pe măsură, depășind zece milioane de euro.

Bugatti Divo

Ierarhia Bugatti-urilor speciale este destul de clară: cu cât sunt mai scumpe, cu atât numărul de exemplare este mai mic. Divo valorează circa 5,5 milioane de euro  și s-au produs 40 de bolizi. Ultimul a fost produs și livrat în iulie 2021.

La capitolul propulsie, modelul nu are nimic nou, este utilizat același motor W16 ca și pe Bugatti Chiron. Deosebirea este că a fost conceput ca o mașină sport. Caroseria este însă absolut deosebită, din fibră de carbon, care reduce greutatea, adaugă mai multă aerodinamică și permite atingerea unei viteze maxime de 420 km la oră.

Bugatti Divo a primit un aspect sportiv, care îl scoate în evidență, se descurcă foarte bine în curbe și are o gamă largă de opțiuni de personalizare.

Bugatti Bolide

Din nou un Bugatti, probabil, cu cel mai extrem aspect al lotului, cum se menționează pe site-ul companiei. Și asta, deoarece Bugatti Bolide este un model exclusiv pentru pistă, spre deosebire de celelalte din listă.

Imaginați-vă că sunteți proprietarul acestei mașini, dar niciodată nu o să ieșiți pe drumurile publice cu ea. Prezentat inițial ca un concept, Bugatti a decis că va construi 40 de bolizi.

Compania a specificat că va fi cel mai rapid dintre toate Bugatti-urile și una din cele mai rapide mașini de pistă. Pe exemplarul conceptual a fost pus un motor W16 cu o capacitate de 1825 CP, deși această cifră este atinsă cu combustibil de cursă de 110 octani. Bolizii vânduți au însă, ca și Centodieci, o motorizare de 1600 CP.

Caracteristicile sport se văd cu ochiul liber, aripa gigantică cu două elemente de linie inferioară a acoperișului și difuzorul accentuat. Cumpărătorilor li se oferă posibilitatea de a conduce pe circuitul Bugatti pentru a-și testa curajul cu acest hypercar.

Pagani Huayra Roadster BC

După mai multe Bugatti, în listă apare un exemplar de super putere. Pagani Huayra Roadster BC este versiunea mai rapidă și mai exclusivistă a unui hypercar deja destul de rapid.

Când a fost lansat, varianta obișnuită a  Pagani Huayra a costat puțin peste 900 mii de euro. Varianta cu opțiuni suplimentare, Huayra Roadster BC este de peste patru ori mai scumpă. De ce? Ei bine, s-au schimbat foarte multe la capitolul valoarea banilor în ultimul deceniu.

Pe lângă plafonul detașabil și caroseria îmbunătățită, acesta primește o versiune nou-nouță și mai puternică a V12 twin-turbo de șase litri, care duce puterea la 791 cai putere. Huayra are tracțiune spate și este mult mai ușoară, cu o caroserie specială din compozit de carbon, care reduce greutatea la 1250 kg - aproximativ la fel ca un VW Golf cu specificații boggo. Vor fi produse 40 de exemplare ale modelului.

Aston Martin Valkyrie AMR Pro

Aston Martin Valkyrie, cu un design inspirat din Formula 1, este deja una din cele mai scumpe mașini din lume. Însă producătorul englez a decis să producă varianta cu dotări speciale, motiv pentru care există Valkyrie AMR Pro.

Un bolid cu aspect deosebit, cu un motor V12 screamer, cu aspirație naturală dezvoltat de Cosworth, care depășește 1000 CP și oferă 11 mii de turații pe minut. Viteza maximă este de 360 km/h.

Pentru a transforma mașina de serie într-un Aston Martin AMR Pro, greutatea a fost redusă cu și mai mult carbon în suspensie, a fost îndepărtat sistemul hibrid și, de asemenea, a fost asigurat un ampatament mai lung, aripi și spoilere specifice.

Vor fi produse 75 de exemplare de Aston Martin Valkyrie, unele dintre ele fiind modele AMR Pro. Primele livrări deja au început.

Lamborghini Sian Roadster

Producătorul italian s-a implicat și pe piața mașinilor ultra scumpe cu Lamborghini Sian Roadster, unul din cele mai scumpe Lambo-uri produse vreodată.

Estimat a fi chiar mai scump decât Sian-ul obișnuit cu hard-top, Sian Roadster este de fapt o mașină hibridă cu 819 cai putere, obținuți dintr-o combinație V12 de 6,5 litri cu aspirație naturală și motor electric.

Alături de stilul său neobișnuit, bolidul are și o tehnologie inovativă, inclusiv utilizarea unui „super condensator”, practic, o baterie super-puternică, pentru a umple golurile de accelerație în timpul schimburilor de viteze și pentru a crește performanța, atinge 100 de kilometri în 2,9 secunde și o viteză de 350 km/oră.

Un număr de 19 exemplare de Sian Roadster, fiecare din ele foarte personalizat, s-a epuizat înainte ca mașina să fie prezentată publicului de departamentul de Ad Personam al Lamborghini.

Bugatti Chiron Super Sport 300+

Bugatti Chiron Super Sport 300+ este considerat de experți simplist în comparație cu celelalte oferte personalizate ale mărcii.

Supercarul a fost construit, după cum sugerează și numele, pentru a elogia exemplarul modificat, care a depășit viteza de 480 km la oră în 2019.

 Cu 100 cai putere mai mult decât un Chiron obișnuit, modelul are 1600 cai putere, plus un raport de transmisie mai lung și aerodinamică îmbunătățită considerabil. Super Sport 300+ este capabil să se apropie de aproape 500 km la oră, dacă poți găsi un drum suficient de lung.

Din fericire, Bugatti le-a oferit proprietarilor șansa de a testa singuri mașina pe pista de testare Ehra-Lessien din Germania, cu un segment de drum drept de 8,7 kilometri. S-au produs 30 de exemplare și toate au fost vândute și livrate începând cu acest an.

Bugatti Chiron Pur Sport

Din nou un Bugatti în lista celor mai scumpe automobile noi. Considerat de experții auto cel mai pragmatic bolid al concernului francez, cu un design clasic de super car, Bugatti Chiron Pur Sport are un preț de 3,4 milioane euro.

Ca și Bugatti Divo, este o mașină concentrată pe manevrabilitate, cu o greutate mai mică decât Chironul obișnuit, mai multă forță aerodinamică și rapoarte de transmisie mai scurte pentru o accelerație mai rapidă sub 240 de kilometri. Asta înseamnă că viteza maximă este redusă la 350 km/h.

Chiron Pur Sport este mai puțin exclusivist decât Divo, cu 60 de unități produse începând cu anul 2020.

Alexandru Toma

Ați găsit o eroare în text? Selectați-l și apăsați CTRL+ENTER

Нашли ошибку в тексте?
Сообщите нам!

Сообщить об ошибке

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Оставить комментарий

Ваш электронный адрес не будет опубликован. Обязательные поля помечены (*).

10 дн. 16 час.

206

Реклама в ВС