Marketing

Business eroii vremurilor noastre – un podcast despre și cu „supraviețuitorii” din lumea afacerilor

Digital media este în expansiune, iar podcastingul este unul din genurile de referință ale acesteia, fiind un mediu propice pentru povestirea experiențelor din viață, pentru educație și divertisment, deopotrivă. Așa cum cererea de conținut audio și video este în creștere, nu întârzie să apară produse de calitate. Pavel SIDORENCO, autorul podcastului BUSINESS EROII VREMURILOR NOASTRE, omul de afaceri, couch profesionist, vicepreședintele Asociației de Golf din Moldova, ne-a relatat despre conceptul și perspectiva noului său produs media.  

BC: Dle Sidorenco, ce v-a inspirat să creați un podcast pentru afaceri? Cum selectați invitații și de ce ați ales titlul Business Eroii Vremurilor Noastre?

Pavel Sidorenco: Mi-a venit ideea și mi-am zis: de ce să nu-i dau viață? În acel moment, am finalizat un curs de coaching. Voiam să mă dezvolt într-un mod diferit de ce știam deja să fac. Formatul de business interviuri îmi pare foarte potrivit pentru conținutul media pe care îl creez și în care mă regăsesc. M-am gândit să invit oamenii interesanți, pe care-i cunosc în general, dar, în același timp, există multe aspecte necunoscute din viața lor. Pot pune întrebări pe care nu le-aș adresa în viața cotidiană.

Este interesant și primesc o adevărată plăcere de la acest proiect. Invitații își relatează experiențele, ceea ce poate conduce la crearea unui fel de conexiuni neuronale care, la un anumit moment al vieții, îi pot stimula pentru niște schimbări calitative în viața lor. Îmi place sintagma „greșelile supraviețuitorilor”. Cei care vin la podcast au succes, dar acest succes este practic imposibil de multiplicat, deoarece se datorează oamenilor și circumstanțelor din viața protagonistului. Mă străduiesc să fac lucruri care să contribuie la schimbări în bine. Dat fiind faptul că folosesc tehnica de coaching, întrebările pe care le adresez invitaților le stârnește curiozitatea interioară pentru a-și răspunde sie la unele întrebări, uneori existențiale.

Titlul este inspirat cumva din romanul lui Lermontov „Un eroul al timpului nostru”. Protagonistul nu era un om ideal, era un om simplu cu povestea sa, greșelile și durerile sale, așa cum sunt, în fond, și eroii podcastului meu. Sunt sigur că fiecare om de afaceri este un erou, chiar dacă se confruntă cu obstacole, se concentrează și merge mai departe.

BC: Care este scopul principal al podcastului și ce sperați că va câștiga publicul după ce-l vor viziona sau asculta?

Pavel Sidorenco: Interviurile pe care le fac nu sunt doar despre afaceri. Mai degrabă, vin să descopere oamenii din spatele businessului. Scopul e unul simplu: să promovez personalitatea invitaților mei. E fascinant să dezvălui oamenilor povestea altor oameni. Cei care urmăresc podcastul au posibilitatea să înțeleagă unele detalii ale experienței trăite de invitați. Posibilitatea de a primi niște indicii importante, care pot schimba viața și pot ghida, pot provoca spre noi începuturi, dar și spre cunoașterea de sine. Într-un fel, proiectul urmărește să ofere indicii pentru autodezvoltare și schimbare.

BC: Cum vă pregătiți de obicei pentru interviuri? Există anumite subiecte speciale pe care vreți să le abordați neapărat în discuții?

Pavel Sidorenco: În general, planific să chem multă lume interesantă și nu doar din lumea afacerilor, de aceea subiectele vor fi mereu diferite. Am deja o listă de vreo 50 de invitați, dar nu abordez după subiecte de discuții. Abordez oameni, personalități. Proiectul este despre oameni, prin ei desfășor și descopăr subiecte. Un tabu este tot ce este legat de partidele politice. Ca fenomen și proces, politica este acceptată, însă lustruirea imaginii personalităților politice – nu.

Cred că așa e corect din punct de vedere deontologic. Politica rămâne după cadru. Nu-mi place să divizez societatea și să fac etichetări ori să contribui la asta. Pentru mine, nu există alb și negru, bine și rău, dualitatea antagonistă percepută de mine constă în etic și non etic. Nu-mi place să o fac pe provocatorul și nu mi-aș permite vreodată să adresez întrebări intime sau pe care le consider deplasate.

BC: Aveți planuri pentru extinderea sau evoluția podcastului? Dacă da, la ce se pot aștepta ascultătorii și cum măsurați succesul podcastului? 

Pavel Sidorenco: Am apărut recent la televiziune, ne promovăm și la radio, LED-uri pe internet, dar ca idee, am planificat deja 100 de ediții pentru o perioadă de doi ani. Am publicat până acum 11 episoade ale podcastului, altele cinci au fost deja filmate. M-am organizat astfel încât să creez conținutul cu ceva timp înainte - de obicei, câte un episod pe săptămână.

Mă bucur că lumea vrea să vină și oamenii sunt foarte receptivi la invitații. Am chiar și o propunere de a filma un episod la București. Acum îmi cizelez limba română și engleza, tare sper să fac față. Mi-ar plăcea mult să creez conținut și în aceste două limbi. Îmi este interesantă piața media din România, văd acolo o mulțime de perspective.

Nu percep succesul prin prisma numărului de vizualizări. Prezintă relevanță comunitatea mea pe Facebook și cercul apropiat de oameni de afaceri. De fiecare dată când întâlnesc pe cineva cunoscut, discuția începe cu fraza: „Am văzut episodul, mi-a părut interesant”. Este un proiect cu target îngust. Nu alerg după like-uri. Publicul meu îl constituie managerii de top, antreprenorii, businessmanii care tind spre autocunoaștere și dezvoltare.

BC: Există anumiți experți din lumea afacerilor pe care v-ar plăcea să-i aveți ca invitați în edițiile următoare?

Pavel Sidorenco: Hm, dacă ar fi acum să reflectez asupra personalităților notorii, mi-ar fi interesant un interviu cu Donald Trump. Mi-aș imagina și un interviu cu Socrate, cu Platon, dar acolo, probabil, ei m-ar intervieva. Socrate este considerat, în general, primul antrenor personal și cel mai iscusit generator de întrebări. Un exemplu din lumea jurnalismului și un exemplu demn de urmat pentru mine este Vladimir Pozner, jurnalist, filosof, om cu verticalitate.

BC: Ați menționat că interviurile pe care le realizați vă aduc o reală plăcere, mai aveți și alte proiecte care vă inspiră atât de mult? Cum vă vedeți, vă percepeți pe dumneavoastră în anul 2050?

Pavel Sidorenco: Probabil, inspirația de a crede și a face este deja ceva specific pentru mine. Fac ceea ce-mi place și ce-mi aduce bucurie. Activez de 25 de ani în lumea publicității. Acum mă ocup și de proiectul www.ooh.md , reclamă vizuală de exterior. Îmi place să pun întrebări – este o artă. Sunt business coach, fac educație în afaceri prin proiectul www.e-mba.md. Pasiunea pentru tot ce-i nou și pentru comerț m-a determinat să intru și în acest joc prin magazinul online www.enot.md

În 2050? Probabil, atunci voi călători foarte mult, voi merge să consiliez, să instruiesc diferiți oameni de afaceri – în calitate de coach. Mă văd pe scena diferitelor evenimente motivaționale peste tot în lume. Mă văd un investitor în tinerele talente și un jucător – până la ultima suflare, nu doar de golf, ci și în lumea afacerilor.

Vă place publicația? Distribuiți!

Ce cautam?