Marketing

DROPSHIPPING – UL. Cum poți face comerț internațional cu investiții modeste

Analiza celor mai recente date livrate de platforma de vânzare online Shopify estimează că piața globală de dropshipping va ajunge în acest an la 301,11 miliarde de dolari, fiind cu 23,7% mai mare față de anul trecut. Activitatea de dropshipping este la îndemâna oricui, fiind una din cele mai simple modalități de a iniția o afacere. Există însă anumite particularități care trebuie luate în calcul.

Alternativă pentru comerțul clasic

Dropshipping-ul este un model de afaceri folosit, în principal, în comerțul electronic cu amănuntul, care scutește comerciantul de necesitatea de a avea propriul depozit, dar și de alte sarcini logistice. 

Este o situație avantajoasă atât pentru comercianții cu amănuntul, cât și pentru furnizori, deoarece fiecare se poate concentra pe procesul de afaceri în care este expert. Comercianții cu amănuntul pot avea relații cu clienții, iar furnizorii pot să întrețină inventarul și să expedieze produse. Totodată, dropshipping-ul este folosit la nivel global și de angrosiști, și de producători pentru a-și vinde produsele.

Dropshipping intern versus internațional

Există două tipuri de dropshipping: intern și internațional, fiecare având avantajele și dezavantajele sale.

Avantaje și dezavantaje ale dropshipping-ului intern

PRO:

Are o piață-țintă recunoscută.

Este mai simplu să intri pe piață.

Livrarea este îmbunătățită, deoarece este mai rapidă și mai simplă.

Este mult mai accesibil și mai flexibil în ceea ce privește locația.

CONTRA:

Clienții săi îl limitează la o anumită zonă.

Marja de profit posibilă din aceasta are o limită.

 

Avantaje și dezavantaje ale dropshipping-ului internațional

PRO:

Dropshipping-ul internațional oferă o piață-țintă mai mare, deoarece nu este doar specificul național.

Ilustrează posibilitatea de a menține o marjă de profit mai semnificativă.

Scalarea și extinderea sunt, în general, procese ușoare.

CONTRA:

Prețuri mari de transport.

Necesită o monitorizare mai bună și timpi mai mari de răspuns.

 

Expresia „dropshipping internațional” este folosită cel mai frecvent atunci când furnizorul își are sediul într-o țară diferită de cea în care se află afacerea și majoritatea consumatorilor. Acest lucru poate avea un efect semnificativ asupra experienței clientului, în special în ce privește expedierea. Multe livrări străine ajung la ușile clienților mai repede decât s-ar putea anticipa, datorită pieței globale de comerț electronic dezvoltate.

Dropshipping-ul internațional este una din cele mai bune metode de a viza piața globală fără a duce marca unei companii în străinătate. Chiar dacă un produs ori serviciu nu se vinde bine pe plan intern, acesta poate avea succes în străinătate. Însă pentru asta, este necesară o promovare strategică în industria dropshipping-ului. 

 Perspectiva locală: suntem la început, însă perspectivele sunt imense

Potrivit lui Mihai Burunciuc, manager de politici la AmCham Moldova, comercializarea prin sistemul de dropshipping în Republica Moldova este într-o fază incipientă, care are însă potențial. „Există interes față de acest model de afaceri, în special datorită potențialului în creștere al comerțului online. Dezvoltarea lui depinde de accesul la infrastructura și tehnologia adecvată pentru a gestiona operațiunile de dropshipping. De asemenea, este foarte importantă legislația și reglementările ce vizează activitățile de comerț online și de dropshipping, care trebuie să fie clare”, subliniază expertul.

Deși este greu de stabilit numărul exact al antreprenorilor antrenați în astfel de afaceri, se observă o creștere a interesului față de acestea, mai ales după perioada pandemică.

De asemenea, gradul de conștientizare și educare a antreprenorilor privind avantajele și provocările acestui model de afacere este primordial. Totodată, trebuie luate în calcul disponibilitatea și calitatea serviciilor logistice și de livrare.

În Republica Moldova, activitățile de comerț în sistem dropshipping sunt posibile, dar e important ca ele să fie derulate în conformitate cu reglementările privind comerțul online și taxele aplicabile. Înainte de a iniția o afacere ce ține de comercializarea prin sistemul de dropshipping, se recomandă să se consulte un specialist juridic. Acest fapt este strict necesar pentru a se asigura că toate activitățile sunt conforme cu legislația locală.

Pe direcția de import, atunci când cineva din Moldova cumpără din exterior un produs prin sistemul dropshipping, este valabil mecanismul universal de achitare a taxelor. În momentul în care un client plasează o comandă online pe site-ul unei platforme, deținătorul ei este responsabil de gestionarea comenzii și asigurarea că produsul este livrat conform termenelor și condițiilor. În ceea ce privește taxele vamale pentru produs, acestea intră, de regulă, în responsabilitatea cumpărătorului, cu excepția cazului în care termenii și condițiile tranzacțiilor presupun responsabilitatea comerciantului.

„Coletele destinate persoanelor fizice, a căror valoarea intrinsecă la importul în Republica Moldova nu depășește suma de 150 de euro (inclusiv) pentru expediere și nu sunt destinate unui scop comercial (strict pentru uz personal), vor fi scutite de taxe vamale, TVA și accize. Pentru coletele destinate persoanelor fizice, a căror valoare intrinsecă la importul în Republica Moldova depășește 150,01 euro, se achită TVA și se depune declarație vamală contra cost” spune Mihai Burunciuc.

Avantaje și dezavantaje

Dropshipping-ul a devenit o metodă populară în comerțul online, inclusiv în Moldova, datorită multiplelor sale avantaje, menționează Mihai Burunciuc. „Acest model permite antreprenorilor să vândă produse fără a fi nevoie să le dețină fizic în stoc. Astfel, nu este necesară o investiție inițială mare. Costurile de pornire a afacerii sunt reduse, deoarece nu e necesară achiziționarea în avans a stocului. De asemenea, gestionarea afacerii este ușoară. Nu e nevoie de depozitare sau gestionare a inventarului”, subliniază specialistul.

Un alt avantaj îl reprezintă accesul la o gamă largă de produse prin faptul că este posibilă colaborarea cu multiple surse de furnizare. Este posibil să testați diferite piețe sau produse fără riscul de a rămâne cu stocuri nedorite.

 Printre dezavantajele enumerate de expert sunt profitabilitatea mai mică din cauza prețurilor mai mici și a costurilor de expediere. Totodată, există o dependență de furnizori, care poate să comporte întârzieri sau probleme de calitate în livrarea produselor.

 

Nouă pași pentru a începe vânzarea produselor prin dropshipping internațional

Pasul 1: Alege țările-țintă

Un produs ar putea fi la mare căutare în anumite țări, în timp ce în altele este mult mai puțin solicitat. Ca urmare, trebuie să elimini țările unde nu se vede vreun interes pentru bunurile oferite. 

Pasul 2: Evaluează nivelul concurenței

Gradul înalt al concurenței nu reprezintă însă un motiv pentru a te retrage. Reține că produsele și inițiativele de marketing ale concurenților nu sunt ideale. Poți  să întri pe piață și să reușești. 

Pasul 3: Află legile și reglementările locale

În ce privește transportul peste hotare, fiecare țară are propriile regulamente și reguli. Pentru a face acest lucru, trebuie să înțelegi temeinic regulile de import și ordonanțele locale din țările unde vrei să ajungi.

Pasul 4: Alege furnizorii de dropshipping

Încrederea partenerilor de afaceri este crucială. Fiecare țară în care intenționezi să vinzi ar trebui să fie cuprinsă de furnizori. Prin urmare, ar trebui să selectezi furnizori care oferă servicii de expediere la prețuri accesibile către toate destinațiile dorite.

Pasul 5: Configurează modalități adecvate de plată

Afacerea ta online trebuie să folosească modalități de plată adecvate. Utilizează și configurează soluții de plată cât mai variate, accesibile în țările unde vrei să vinzi.

Pasul 6: Organizează campanii de publicitate unice și specifice piețelor-țintă

Istoria, cultura și obiceiurile sunt unice pentru fiecare națiune. Trebuie să ții cont de diversitatea regională atunci când lansezi publicitate. Fiecare țară pe care o vizezi ar trebui abordată într-un anumit mod. Mai mult, ar trebui să faci publicitate în limba țării vizate dacă vrei să primești rezultate remarcabile.

Pasul 7: Nu uita să fii atent la fiecare recenzie

Una din cele mai importante componente ale succesului în comercializarea prin  dropshipping internațional este reputația. Clienții care îți vizitează site-ul citesc feedback-ul lăsat despre bunurile și serviciile achiziționate de clienții anteriori.

Pasul 8: Oferă comunicare detaliată

Ar trebui să oferi clienților comunicare și servicii pe măsură. Descrierea produselor trebuie făcută în limbile specifice piețelor unde exporți.

Pasul 9: Onorarea comenzii și livrarea

Ultimul pas este livrarea prin dropshipping. Comunicarea cu furnizorul trebuie să fie eficientă și promptă. Întârzierea va avea un impact masiv asupra transporturilor internaționale.

Din cele 1 700 de magazine online înregistrate în Republica Moldova, doar 400 sunt active pe cel mai mare marketplace local

Piața globală de dropshipping ar putea ajunge la o valoare de 931,9 miliarde de dolari până în 2030

Pentru a avea succes în comerțul online, ai nevoie de propriul magazin online sau de o platformă flexibilă de comerț electronic. Avantajul platformei constă în faptul că ea combină toate instrumentele cu integrări și soluții de dropshipping de care ai nevoie pentru a vinde.

Top cele mai bune platforme de comerț electronic pentru Dropshipping, conform ecommerce-platforms.com

1. Shopify 

2. Wix 

3. Squarespace 

4. Square Online

5. WooCommerce

6. BigCommerce

7. Sellfy

 

Vă place publicația? Distribuiți!

Ce cautam?