Marketing

Merci Gastronomie unește magazinele de cartier sub propriul brand

Dezvoltarea pieței de retail alimentar perfecționează metodele de vânzare, iar concurența devine din ce în ce mai interesantă. S-a delimitat clar segmentarea clienților și, în acest sens, lanțurile de retail se împart în patru tipuri: hipermarketuri, supermarketuri, minimarketuri și discounter-uri.

Spre exemplu, în România, hypermarketurile reprezintă aproximativ 23% din vânzările cu amănuntul, supermarketurile – 17%, minimarketurile – 12%, iar  discounter-urile – 15%. Restul vânzărilor se fac prin intermediul comerțului  tradițional. De regulă, pe piața retailului alimentar modern intră magazinele de format mare, întrucât locurile și imobilele cu suprafețe mari sunt limitate. Apoi urmează celelalte.

Despre Merci

Magazinele de proximitate evoluează mai greu pe măsură ce retailul tradițional încearcă să reziste tehnologiilor Trade Networks. Recent, a apărut un nou jucător pe piața de retail alimentar – Rețeaua Comercială a Minimarketurilor Merci Gastronomie. Conceptul acesteia constă în focusarea strategică a cumpărătorului pe emoții și digitalizare.  

Emoțiile cumpărătorului sunt influențate chiar de brandul Merci Gastronomie, unde există un simbol al inimii, predomină verdele, care este culoarea vieții, avem un iluminat de calitate austriacă, colțare de cafea cu produse proaspete de patiserie și alte detalii plăcute pentru cumpărători.

Digitalizarea este sugerată chiar de fațada magazinelor, pe care este aplicat oțel inoxidabil perforat, care  simbolizează tehnologiile moderne. Toate prețurile sunt afișate pe etichete electronice. La intrarea în Minimarketuri avem panouri LED cu publicitate, avem case de autodeservire (self-checkouts). A fost lansat și un program personalizat de fidelizare a clienților, bazat pe aplicația UDS.

Astfel, echipa Merci Gastronomie luptă pentru o cotă de piață pe segmentul Minimarketuri prin organizarea modernă a vânzărilor cu amănuntul.

Despre dezvoltare

În doi ani, Merci Gastronomie a deschis 14 magazine cu suprafețe de vânzare, cuprinse între 120 și 200 de metri pătrați. Sortimentul de 3 000 de articole de mărfuri este situat în 150 de categorii. Promoția include întotdeauna cel puțin 200 de articole de bază.

Centrul propriu de logistică asigură 65% din aprovizionarea cu bunuri, livrările directe de la producători sau distribuitori fiind practicate doar pentru mărfurile perisabile.

În 2023 au fost deschise trei magazine, care au activat până acum sub forma  tradițională de magazine de cartier. Proprietarii acestora au ajuns la concluzia că este tot mai dificil să concureze pe piață și au considerat logic să se alăture rețelei Merci Gastronomie. Echipa Merci Gastronomie continuă să invite unitățile de comerț tradițional să se alăture rețelei – cu fiecare unitate se discută individual detaliile de cooperare. Informațiile de contact pot fi găsite la www.merci.md

Astăzi este dificil să lucrezi și să prosperi fără idei noi și tehnologii de ultimă generație.

Vă place publicația? Distribuiți!

Ce cautam?