Сompanii

Investiții în sustenabilitate Kaufland conduce prin puterea exemplului

Kaufland Moldova a devenit un model de urmat în materie de retail sustenabil, arătând că succesul în afaceri și grija față de mediu pot merge mână în mână. Compania pune sustenabilitatea în centrul strategiei sale, este o valoare de bază care ghidează deciziile de investiții și operațiunile de zi cu zi.

Pentru Kaufland Moldova sustenabilitatea nu este doar un cuvânt la modă, este o parte integrantă a ADN-ului companiei. Acțiunile retailerului acoperă o gamă largă de aspecte, de la reducerea amprentei de carbon și promovarea reciclării la susținerea producătorilor locali și crearea unui mediu de lucru favorabil pentru angajați. Doar în 2023, Kaufland a investit 4,7 milioane de lei în proiecte de responsabilitate socială. Angajamentul companiei față de sustenabilitate a fost recunoscut prin numeroase premii, inclusiv „Marca Comercială Responsabilă Social”, „Implementarea standardelor de integritate în sectorul privat”, „Locuri de Muncă Prietenoase Familiei”, categoria „Aprecierea Consumatorului” și „Economie Verde”.

SUSTENABILITATEA CA MODEL DE BUSINESS

De la economisirea energiei și a apei în magazine la investiții în facilități de reciclare, Kaufland Moldova demonstrează că profitul și protejarea mediului pot coexista cu succes. Implicarea activă în viața comunității, prin campanii sociale și parteneriate cu ONG-uri, întărește angajamentul Kaufland față de un viitor mai bun pentru toți. „Noi credem că e de datoria companiilor să se implice, să dea mai mult înapoi generațiilor viitoare și să-și asume cu adevărat rolul pe care îl au în comunitate. Este posibil acest echilibru, pentru că, pe lângă reducerea cheltuielilor, asumarea unor politici sănătoase și sustenabile, mai devenim și un exemplu de bune practici pentru toți că se poate!”, afirmă Cristina Aramă, manager Corporate Affairs al companiei.

CLIENȚII, ACTORI CHEIE ÎN TRANZIȚIA VERDE

Kaufland Moldova a dotat toate magazinele sale cu instalații de colectare a ambalajelor din plastic, recipientelor de sticlă și dozelor de aluminiu. Clienții sunt încurajați să recicleze prin oferirea de vouchere de reducere. Kaufland își propune să reducă conținutul de plastic din ambalajele produselor de marcă proprie cu 30% până în 2025 și cu 35% până în 2027. „Pentru al doilea obiectiv ne propunem să utilizăm 25% material reciclat în compoziția ambalajelor mărcilor proprii. Și astăzi, el este, practic, aproape atins", punctează Cristina Aramă. Compania investește, de asemenea, în instalarea de stații de încărcare gratuită pentru proprietarii de vehicule electrice, astfel încât astăzi, clienții pot parcurge întregul traseu Chișinău – București doar cu automobilul electric, folosind stațiile instalate la magazinele Kaufland de-a lungul drumului.

COMBATEREA RISIPEI ALIMENTARE

Unul dintre principalii piloni ai strategiei de sustenabilitate implementate de Kaufland Moldova este parteneriatul cu Banca de Alimente, ajuns acum la al patrulea an. Prin intermediul acestei colaborări, în 2023, compania a reușit să recupereze 64 de tone de produse, evaluate la 1 050 000 de lei. Aceste alimente au fost utilizate pentru a pregăti 128 000 de mese calde, ajungând la peste 8500 de beneficiari din 56 de organizații de asistență socială. Retailerul se implică activ în educarea consumatorilor cu privire la consumul responsabil și prevenirea risipei. Campanii precum „Mai puțină risipă, mai mult bine” au ajuns la aproximativ 1200 de copii și părinții lor, oferindu-le îndrumarea practică privind consumul rațional.

PARTENER DE ÎNCREDERE PENTRU AFACERI LOCALE

Susținerea producătorilor locali a fost o prioritate pentru Kaufland Moldova încă de la intrarea pe piață în 2019. Compania și-a extins semnificativ gama de produse achiziționate de la producători și furnizori locali, ajungând de la 2400 la 7500 de articole în ultimii cinci ani. Prin inițiative precum „Produs din Moldova. Proaspăt de acasă”, Kaufland sprijină activ producătorii locali, asigurând un lanț de aprovizionare eficient, responsabil față de mediu și ancorat în principiile comerțului echitabil. Datorită evenimentelor precum târgul de primăvară ,,Eco Play”, Kaufland Moldova își reafirmă angajamentul de a gândi global și a acționa local, construind parteneriate solide cu producătorii autohtoni. Astfel de târguri, organizate în parcările Kaufland, au devenit o tradiție frumoasă, desfășurându-se în mai multe regiuni ale ță- rii, inclusiv în Comrat, Ungheni, Orhei și Bălți. Aceste activități oferă vizitatorilor oportunitatea de a achiziționa obiecte artizanale și produse realizate cu măiestrie de antreprenorii moldoveni.

TRANSPARENȚA MAXIMĂ ÎN RAPORTAREA REZULTATELOR

Kaufland Moldova își demonstrează angajamentul față de sustenabilitate prin intermediul rapoartelor cuprinzătoare, elaborate în conformitate cu standardele Global Reporting Initiative (GRI). Aceste rapoarte oferă analize detaliate ale activităților non-financiare ale companiei, evidențiind rezultatele măsurabile și impactul real în societate, economie și mediu. Raportul pentru anii financiari 2022-2023, care va fi publicat în curând, va include date privind investițiile sustenabile, îmbunătățirile aduse lanțului de aprovizionare, reducerea impactului asupra mediului și proiectele comunitare. La fel ca și în cazul raportului de sustenabilitate din 2021-2022, documentul va fi accesibil publicului larg pe site-ul companiei

Cristina ARAMĂ, manager Corporate Affairs Kaufland Moldova

E de datoria companiilor să se implice, să dea mai mult înapoi generațiilor viitoare și să-și asume cu adevărat rolul pe care îl au în comunitate.

Ce cautam?