Сompanii

ROGOB, LIDERUL PIEȚEI DE PROCESARE A CĂRNII, PREGĂTIT PENTRU EXPORTURI

Combinând tehnologia de ultimă oră cu practicile prietenoase mediului, compania ROGOB redefinește standardele de calitate. A dezvoltat o abordare inovatoare printr-un produs unic și practici de procesare durabile. În contextul oportunităților integrării europene, compania este gata pentru exportul pe piața comunitară.

ÎNCREDEREA CONTEAZĂ

Pentru că recunoașterea vine nu doar din partea consumatorilor, pe 22 mai, ambasadorul Statelor Unite ale Americii în Republica Moldova, Kent D. Logsdon și Olena Chepak, ofițerul economic al Ambasadei, au întreprins o vizită la sediul întreprinderii din satul Goianul Nou, municipiul Chișinău. Fondatorul companiei, Igor Roșca și administratoarea Ludmila Gogu au prezentat aspectele cele mai importante ce țin de producere și potențialul de dezvoltare a companiei. Diplomații americani au avut posibilitatea de a vedea cele mai avansate tehnologii de procesare a cărnii, o gamă variată de produse, precum și proiectele de extindere și tehnologizare ale întreprinderii.

Au fost discutate mai multe subiecte ce țin de companie și de sectorul de prelucrare. S-a menționat faptul că există perspective reale de extindere regională cu produse de înaltă calitate. Industria cărnii are o valoare adăugată ridicată și cuprinde o bază vastă de resurse umane. Există un potențial de diversificare a vânzărilor prin extinderea oportunităților de export pentru produsele din carne procesată. Creșterea capacităților de

export va stimula revitalizarea sectorului zootehnic și va spori competitivitatea produselor locale. În cadrul discuțiilor, participanții s-au expus și la capitolul eficientizarea relațiilor cu instituțiile guvernamentale. S-a punctat lipsa finanțării din partea donatorilor pentru sectorul de prelucrare a cărnii, precum și  subvenționarea activităților inovatoare și de mediu pentru marile întreprinderi de prelucrare din țară.

EXCELENȚA ESTE CEL MAI IMPORTANT STANDARD

Ludmila Gogu, administratoarea companiei ROGOB, menționează că ceea ce diferențiază întreprinderea de alți jucători de pe piața procesării cărnii și a producerii specialităților din carne este dedicarea neclintită față de transparență și trasabilitate. „Compania noastră oferă informații detaliate despre originea cărnii, permițând consumatorilor să facă alegeri în cunoștință de cauză. Prin teste riguroase și măsuri de control al calității, ne asigurăm că produsele de specialitate și carnea vândută sunt conforme celor mai înalte standarde de calitate. Misiunea companiei noastre este să delectăm și să impresionăm consumatorii cu produse excepționale ce se deosebesc prin calitate înaltă, aspect și gust deosebit. Probabil, din acest considerent, suntem lideri incontestabili ai pieței ca preferință a consumatorilor și volumul de vânzări. Avem niște valori bine determinate, punem accentul pe calitate, inovație, performanță și ne place să vedem consumatorii noștri fericiți. Grija față de oameni ne este caracteristică încă din 1997”, a specificat managera.

SUSTENABILITATEA FACE DIFERENȚA

Potrivit Ludmilei Gogu, pentru compania ROGOB este important și necesar să se utilizeze eficient resursele naturale. „În luna noiembrie, am reușit să dăm în exploatare proiectul de generare a resurselor alternative de energie, am instalat panouri solare cu o capacitate de 200 kw, iar în următorii doi ani, intenționăm să mai instalăm un sistem fotovoltaic de 600 kw. Scopul nostru este de a diversifica sursele de energie, de a putea stoca energie, de a economisi resurse financiare, dar și de a fi competitivi pentru exporturile eventuale în Uniunea Europeană. Ne propunem să reducem cât mai mult cantitatea de CO2 emisă în urma producerii, adică tindem ca produsele noastre să aibă o amprentă de carbon cât mai redusă. Următorii pași țin de construcția unei stații de epurare a apelor uzate în urma procesării. În urma filtrării și purificării apei, o vom putea folosi în diferite scopuri, acum am definitivat proiectarea acestei stații. Am construit un depozit nou și până în luna iulie, urmează robotizarea lui pentru a simplifica munca angajaților și procesul de producere”, a menționat managera.

PERSPECTIVELE PROMIT SUCCES

În opinia administratoarei, întâietatea pe piața procesării și producerii a unui spectru atât de larg de produse finite se datorează și rețelei proprii de magazine specializate. „Avem peste 60 de magazine în toată țara, fapt ce ne permite să păstrăm contactul direct cu piața. În magazinele noastre organizăm degustări și înțelegem cel mai bine cum sunt percepute produsele noi. În acest an, compania a inițiat construcția unui nou magazin în apropierea unității de producere, care va oferi cea mai largă gamă de produse. Acum avem 800 de angajați, creăm plus valoare și ne iubim țara. Producerea noastră este axată în țară, dar ne bucură perspectiva exporturilor, asta ar permite o creștere sub toate aspectele a potențialului companiei ROGOB”, a subliniat Ludmila Gogu.

De asemenea, administratoarea companiei a ținut să specific că Republica Moldova trebuie să depună eforturi pentru a putea accesa piața europeană. „Mă refer chiar la imediata proximitate, România, avem un potențial imens de valorificare a acestei piețe în ceea ce ține de produsele procesate. Trebuie să promovăm de pe acum exportul cărnii de vită și de porc pentru a fi gata atunci când vom putea ieși pe piețele statelor member UE. Avem potențial pentru a oferi produse competitive și ele corespund tuturor standardelor de calitate. Producem și niște produse exclusive precum carnea crudă afumată. Prezentăm un interes real pentru rețelele mari de retail din România. Am avut mai multe propuneri pentru produsele noastre de a fi prezentate și comercializate sub denumirea de produse din Republica Moldova, dar, din cauza legislației și a lipsei autorizațiilor de export pentru țară, nu am putut participa. Discutăm frecvent cu producătorii și procesatorii de pe piața românească, dar și cu autoritățile noastre pentru a elimina barierele și a crea o infrastructură potențială de export. Statul trebuie să creeze laboratoare specializate care ar putea oferi expertiza și standardizarea produselor – nu e vorba doar de tehnologizarea companiilor. Exporturile înseamnă beneficii nu doar pentru compania noastră, dar și pentru toată economia Republicii Moldova”, a concluzionat managera ROGOB.

Ce cautam?