Сompanii

Medical Concierge Group – o nouă eră în medicină

În contextul unui sistem medical tot mai complex și globalizat, Medical Concierge Group își propune să ofere șansa unui tratament corect și la timp atât pentru pacienții din Republica Moldova, cât și pentru cei din afara ei. Sabina ȘPAC, fondatoarea companiei, și Ghenadie GUZNAC, responsabilul de strategia de internaționalizare, descriu viziunea, valorile și misiunea care stau la baza unei afaceri cu impact direct asupra vieților oamenilor. Discutăm despre modul în care compania a reușit să construiască o punte de încredere între pacienți și cele mai avansate clinici medicale la nivel mondial, punând accent pe profesionalism, empatie și o rată de succes a vindecării de 98%.

BC: Puteți descrie pe scurt procesul prin care un pacient este consiliat și ghidat de la prima interacțiune până la momentul în care ajunge la clinica din străinătate?

Sabina Șpac: Este foarte important ca pacientul să conștientizeze că este necesară o a doua opinie medicală, uneori chiar și mai multe opinii. Aici, noi oferim gratuit su - port în întocmirea dosarului medical tradus și formatat con - form cerințelor fiecărei clinici partenere. Direcționăm fie - care caz către toate clinicile din rețelele cu care colaborăm. Timp de 24-48 de ore, primim opiniile medicale și profor - mele pe care le prezentăm pacientului.

În cazul în care diagnoza este confirmată – apropo, există și cazuri când aceasta este infirmată, pacientul trebuie să aleagă clinica în care va avea loc tratamentul sau reabilitarea de care are nevoie. De multe ori, clinica în care este verificată diagnoza sau cea unde sunt făcute analizele și investigațiile este diferită de clinica în care are loc tratamentul. Alegerea aparține, iarăși, pacientului, evident, după recomandările specialiștilor noștri.

De fapt, noi oferim un manager de caz dedicat care ghidează pacientul pe tot parcursul procesului de tratament și reabi - litare.

Ne propunem și ne axăm pe efortul de a ușura povara birocratică și incertitudinea emoțională pe care pacienții o resimt atunci când se confruntă cu afecțiuni grave. Întregul proces este gratuit pentru pacienți, deoarece serviciile noastre sunt acoperite de spitalele partenere, și ne asigurăm că pacientul nu are niciun cost suplimentar.

Oamenii care ne contactează se află adesea într-o situație vulnerabilă, plini de teamă și incertitudine. Rolul nostru este să fim un sprijin constant, să-i ascultăm cu atenție, să le validăm emoțiile și să le oferim informații clare, cu răbdare, pentru a le alina îngrijoră - rile. O comunicare deschisă și plină de com - pasiune transformă o experiență stresantă într-un drum mai ușor de parcurs, iar pacienții simt că nu sunt singuri în această luptă.

BC: O rată de succes de 98% este un re - zultat remarcabil. Ce anume, din punc - tul dvs. de vedere, contribuie cel mai mult la această reușită și cum definiți succesul pentru fiecare pacient?

Sabina Șpac: Rata de succes de 98% se da - torează în mare parte colaborării cu cele mai potrivite spitale și clinici la nivel mondial, dar și echipei noastre, care este extrem de de - dicată. Am folosit cuvântul potrivite, anume pentru a sublinia faptul că, de multe ori, cli - nica potrivită, de exemplu, pentru un trans - plant nu este potrivită pentru o reabilitare post-accident. De multe ori, un medic specializat în tratarea unei afecțiuni poate fi neputincios în fața altei boli. Pentru a înțelege gradul de potrivire, am făcut cunoștință personal cu toți specialiștii medicali cu care lucrăm. Am fost la toate clinicile cu care conlucrăm, in - clusiv hotelurile în care sunt cazați pacienții noștri. Chiar și detalii precum orientarea fe - restrelor și ventilarea spațiilor au fost criterii de potrivire pentru noi. Fiecare sală de opera - ții, fiecare sală de reanimare, fiecare medic a trebuit văzut și simțit. După ce discuți cu un medic, înțelegi motivația acestuia, înțelegi ce-l face să se sacrifice în meserie, înțelegi vocația acestuia.

Am ales să lucrăm doar cu specialiști ce au această vocație de a ajuta, de a oferi șansa tu - turor, medici care sunt motivați primordial de reușita de tratare a pacienților. Iată așa, ne asigurăm că fiecare pacient primește diagnosticul și tratamentul corect și este internat în clinica potrivită. Acest lucru reduce consi - derabil riscul de erori medicale și crește șan - sele de vindecare. Dar, până la urmă, pen - tru noi, succesul nu înseamnă doar vindeca - rea, deși ea este scopul suprem, este și atunci când un pacient primește un diagnostic corect după ani de căutări. Când reușim să-i prelun - gim viața, să-i îmbunătățim calitatea vieții sau, pur și simplu, să-i oferim alinarea și confortul în fața unei boli incurabile. Succesul înseamnă și un zâmbet pe fața unui copil care se simte mai bine, sau recunoștința unei familii care a găsit speranță.

BC: Care este cea mai mare provocare în administrarea unei companii de consiliere medicală?

Sabina Șpac: Cred că fiecare zi e o provo - care, fiecare diagnostic e o provocare. E greu de spus, care este cea mai mare provocare, poate atunci când negociem cu clinicile pre - țuri preferențiale pentru pacienți. Poate atunci când un pacient are nevoie de o ope - rație urgentă, iar banii de care dispune nu constituie nici pe departe suma necesară și trebuie să convingem clinica că intervenția trebuie să aibă loc. O provocare mare este și gestionarea impactului emoțional al situații - lor cu care ne confruntăm zilnic. Fiecare caz este unic și vine cu o poveste, cu multă du - rere și suferință.

Nu suntem doar consultanți, ci și un sprijin pentru pacienți și familiile lor. Este esențial să fim puternici pentru ei, să le insuflăm în - credere și să le menținem moralul ridicat. Un alt aspect important este să gestionăm corespunzător volumul mare de muncă, ast - fel încât fiecare pacient să primească aten - ția necesară.

Sabina ȘPAC, fondatoare Medical Concierge Group

BC: um ați selectat centrele medicale partenere din Turcia, Israel și alte state? Ce criterii au fost cele mai importante, pe lângă reputație, pentru a vă asigura că sunt parteneri de încredere?

Sabina Șpac: Precum am menționat și mai sus, pe lângă reputația clinicilor și a personalului medical, am avut în vedere mai multe criterii ce țin de vocație, omenie și empatie. Am cău - tat clinici care pun preț pe comunicare și care tratează pacienții cu respect, oferind un trata - ment complet, nu doar medical, ci și uman. Si - gur că ne-am ghidat și de gradul avansat de tehnologizare medicală. Ne-am asigurat că spitalele partenere folosesc cele mai noi echi - pamente și tehnici de tratament. Am ales și centre care oferă servicii complete de diagnosticare și tratamente necesare într-un singur loc. Apropo, un factor crucial ține de faptul că toți partenerii cu care lucrăm au binevoit să ofere prețuri preferențiale pentru pacienții noș - tri. De multe ori, reducerea este și la o treime din cost.

BC: Medical Concierge are și o componentă caritabilă importantă. Ce înseamnă pentru dvs. și pentru echipă să contribuiți la aceste acte de caritate și cum alegeți cazurile pe care le sprijiniți?

Sabina Șpac: Pentru noi, componenta caritabilă este o contribuție socială absolut necesară. Până la urmă, noi generăm o comunitate, toți pacienții, rudele acestora, medicii, rămân conectați. Avem cazuri când medici au botezat copiii pacienților. Respectiv, sinergia acestei comunități poate face multe lucruri. Totodată, caritatea este și o chestie de onoare, dat fiind faptul că este absolut onorabil să dai o mână de ajutor acolo unde este nevoie de ea. La capitolul cazuri, nu le alegem, noi luăm orice caz, de orice complexitate. Ceea ce alegem sunt fondurile și organizațiile de caritate cu care colaborăm. Există o problemă când unele dintre acestea impun pacienților anumite clinici cu care au niște înțelegeri sau aleg cazuri cu o mai mare șansă de reușită. Aici, alegem echitatea, pentru că nu contează comisionul clinicii, ci reușita pacientului, iar aceasta este cu mult mai valoroasă decât un comision. Până la urmă, posibilitatea de a oferi tratamente gratuite sau cu niște costuri reduse oferă un sentiment profund de împlinire.

Sabina ȘPAC, fondatoare Medical Concierge Group
Ghenadie GUZNAC, Principal CEO internaționalizarea companiei

BC: Colaborarea cu sistemul medical de peste hotare presupune și o comparație implicită cu cel din țară. Cum percepeți rolul companiei dvs. în contextul sistemului medical național? Vedeți un potențial de colaborare sau de completare a serviciilor?

Sabina Șpac: Nici într-un caz nu ne considerăm concurenți cu sistemul medical local, ci mai degrabă o punte de legătură cu sistemul medical global. De multe ori, medicii apelează la serviciile noastre în calitate de pacienți. Adesea, medicii sau consiliile medicale recomandă pacienților serviciile noastre. Scopul nostru nu este de a înlocui sistemul național, ci de a propune o opțiune complementară atunci când acesta nu poate oferi soluții. Scopul nostru este de a oferi o șansă acolo unde sistemul medical național este neputincios. Considerăm că sistemul nostru medical este în continuă dezvoltare și că există medici de excepție și în țara noastră. Însă există situații în care un tratament inovator, o tehnică chirurgicală de ultimă generație sau o a doua opinie dintr-un alt sistem medical sunt esențiale pentru pacient. De exemplu, clinicile private din Turcia fac diferența prin mai multe aspecte: investițiile de miliarde de euro, utilajele medicale, specializarea strictă a celor care interpretează datele diagnosticului, care, de facto, constituie o meserie aparte, care se studiază 9 ani.

BC: Cum vă imaginați evoluția companiei în următorii 5-10 ani? Intenționați să extindeți portofoliul de parteneri ori să adăugați servicii noi, dar și mai multă consiliere în prevenirea afecțiunilor?

Ghenadie Guznac: Ne dorim să continuăm să creștem și să ne extindem. Sigur, avem în plan extinderea portofoliului de parteneri. Vrem să colaborăm cu și mai multe clinici de renume din întreaga lume, pentru a oferi o gamă și mai largă de opțiuni de tratament. Actualmente, facilităm drumul pacienților noștri pentru tratamente de reabilitare post-accident, afecțiuni imunodeficitare, oncologice, cardiovasculare, medicină estetică, dar și autism. Cred că va crește numărul de afecțiuni pentru care facilităm transportarea și tratarea pacienților. Vom pune un accent mai mare pe consilierea în prevenirea afecțiunilor. Intenționăm să dezvoltăm programe de prevenție și sănătate, deoarece este mai bine să previi decât să tratezi. Probabil, vor fi deschise mai multe centre, pentru a putea ajuta cât mai multă lume.

Ghenadie GUZNAC, Principal CEO internaționalizarea companiei

BC: Ce sfat ați oferi unei persoane care se confruntă cu o afecțiune gravă și se gândește la opțiunea de a se trata în străinătate, dar este copleșită de incertitudini și birocrație?

Sabina Șpac: Probabil, primul pas ține de verificarea diagnosticului. Sunt suficiente cazuri de neconfirmare încât să merite acest efort. În cazul confirmării, conștientizarea este, cred, un aspect important. Unicul lucru care se cere de la pacient este să păstreze starea de liniște și limpezime pe interior, cu încredere față de medici și tratament. Chestiile logistice și birocratice, cum am menționat și mai sus, rezolvarea lor, ține de munca noastră. În asemenea cazuri, este foarte important ca pacientul să folosească toată puterea de concentrare doar pe ceea ce contează – vindecarea.

BC: Extinderea companiei la un număr de cinci centre operaționale reprezintă o etapă crucială. Ce v-a motivat să deschideți aceste centre și ce planuri de extindere aveți în continuare?

Ghenadie Guznac: Oamenii sunt peste tot oameni, iar cei măcinați de o afecțiune sunt la fel de vulnerabili peste tot. Toți merită o șansă. De aceea, ne-am străduit să facem posibilă prezența noastră regională. Ne dorim să putem ajuta cât mai multă lume. Din acest considerent, pe lângă centrul de la Chișinău, am deschis reprezentanțe la București, Glasgow, Istanbul și Sankt Petersburg.

Vă place publicația? Distribuiți!

Ce cautam?