STATISTICI CARE IMPRESIONEAZĂ
Pe parcursul activității sale, compania SMART CREDIT a implementat o strategie durabilă și promițătoare, fapt care a dus la parteneriate de talie internațională. Compania are parteneriate și obține finanțare de la KIVA MICROFUNDS (SUA), CoopEst, Oikocredit (Olanda), Foundation Grameen Credit Agricole (Franța). Totodată, ea a fost nominalizată cu premii în cadrul concursului Notorium Trademark AWARDS 2016-2023, obținând locuri de frunte.
În cei 14 ani de activitate, SMART CREDIT a deschis 12 sucursale în 11 raioane ale Republicii Moldova, unde cei 59 de angajați implementează valorile și misiunea acesteia.
În această perioadă, SMART CREDIT a contribuit la dezvoltarea a peste 24 000 de afaceri locale, cu credite în sumă de 714 milioane de lei. În prezent, compania are 3 216 clienți cu un portofoliu de credite în valoare de 140 milioane de lei, dintre care 63 milioane au fost destinate femeilor de afaceri.
PRIMA ALEGERE PENTRU CEI CARE CAUTĂ FINANȚARE
Potrivit lui Sergiu Cozmolici, președintele Consiliului societății, primul beneficiu al unificării sucursalelor din România și Republica Moldova sub numele PRIMA FINANȚARE este sinergia. „Este mai bine să transmiți un mesaj decât două”, subliniază el, menționând orientarea companiei spre un public țintă clar, format, în special, din startup-uri și companii care nu au acces la finanțare. Compania PRIMA FINANȚARE ar urma în mod firesc să fie prima alegere pentru companiile tinere sau cele care nu s-au mai împrumutat vreodată. Filosofia companiei se axează pe un parteneriat de încredere cu clienții. De aceea, accentul în activitate nu este pus pe obținerea profitului imediat, cum se întâmplă în cazul unor OCN-uri moldovenești, ci pe dezvoltarea și consolidarea afacerilor partenerilor. Nu întâmplător, PRIMA FINANȚARE se numără printre primele cinci companii din branșă, cu cea mai mică dobândă la creditele acordate. Potrivit lui Sergiu Cozmolici, strategia companiei este să ajute clienții, în special companiile mici și mijlocii, să se dezvolte constant, astfel încât, odată cu creșterea afacerilor acestora, să crească și operațiunile PRIMA FINANȚARE.
CINCI PILONI PE CARE ESTE CONSTRUITĂ AFACEREA
Sergiu Cozmolici spune că activitatea companiei se axează pe cinci piloni de bază. În primul rând, este vorba de asociați, cei care sunt interesați în mod firesc de dezvoltarea afacerii. Urmează angajații care trebuie să fie cât mai motivați, apoi clienții, care trebuie să fie cât mai satisfăcuți de serviciile financiare obținute. Nu în ultimul rând, compania își asumă o responsabilitate corporativă, orientată social. Astfel, în timpul pandemiei, PRIMA FINANȚARE a oferit suport unui spital, în cea mai tensionată perioadă a răspândirii virusului de COVID-19. Cel de-al cincilea pilon al activității companiei se bazează pe relația cu statul care, de asemenea, trebuie să reprezinte un parteneriat de încredere. Logica acestuia este cât se poate de simplă: statul creează condiții cât mai bune de activitate, iar compania plătește impozite.
A EVOLUAT ODATĂ CU ECONOMIA
Președintele Consiliului povestește cum a fost fondată compania încă în 2010. Atunci, aceasta oferea servicii financiare tuturor doritorilor, inclusiv persoanelor defavorizate de la țară. Acum, odată cu dezvoltarea economică și anunțarea parcursului european, PRIMA FINANȚARE ajută tot mai mulți clienți să-și deschidă propriile afaceri. Sergiu Cozmolici este convins că, odată cu încheierea războiului din Ucraina și în contextul proceselor de aderare la Uniunea Europeană, acest proces de deschidere a propriilor afaceri va lua amploare. El crede că și moldovenii plecați peste hotare vor reveni pentru a-și construi propriile afaceri acasă.
VIITORUL CREDITĂRII NEBANCARE SUNĂ BINE
Fondatorul PRIMA FINANȚARE crede că rolul creditării nebancare în economia unei țări este foarte important, deoarece serviciile acestuia ajung acolo unde băncile nu pot pătrunde din cauza rigorilor prea aspre din sector. Cunoaștem cu toții maxima care spune că banii sunt sângele economiei. De creditare au nevoie toți, însă nu toți corespund rigorilor de creditare bancară. În această situație, intervin OCN-urile. Desigur, oferind credite unui spectru mai larg de clienți, acestea își asumă și riscuri mai mari. De aceea și dobânzile în cazul OCN-urilor pot să fie mai mari, pentru că trebuie să acopere o parte din aceste riscuri. Sergiu Cozmolici crede că, datorită capacității OCN-urilor de a finanța un spectru mai mare de clienți, acestea trebuie încurajate și chiar ajutate de către stat, așa cum se întâmplă în țările UE, unde există un respect deosebit față de sector, care este un promotor al finanțării micilor antreprenori și persoanelor financiar-social dezavantajate. În plus, statul ar putea ajuta răspândirea creditării nebancare. În Uniunea Europeană este practicată acordarea de linii de creditare pentru OCN-uri și a garanțiilor în favoarea clienților OCN-urilor, simplificând astfel accesul la finanțare. În pofida unei reputații nu tocmai faste a sectorului de creditare nebancară, la care au contribuit și unele companii, dar, de cealaltă parte, și unii reprezentanți ai statului, finanțistul este convins că, până la urmă, acesta va ocupa un loc demn în peisajul financiar din Republica Moldova. După ce OCN-urile au trecut sub supravegherea Băncii Naționale a Moldovei, reputația sectorului financiarnebancar va crește. Totodată, datorită rigorilor clare, pe piață ar urma să rămână cel mult 50 de companii de finanțare nebancară – cele care au strategii pe termen lung și sunt orientate spre dezvoltarea durabilă a afacerilor în pas cu sporirea bunăstării clienților lor.
Detalii pe: www.primafinantare.md
Tel: +37367644677
Call center: +37322202020