La rândul său, Artem Didushko, șeful Departamentului digital și carduri Moldindconbank, menționează că s-a lucrat foarte mult din punct de vedere tehnic la eficientizarea core-banking-ului, software-ul folosit pentru a gestiona cele mai solicitante procese, precum conturile clienților, tranzacțiile și gestionarea riscurilor. „Softul nou oferă posibilități să prestăm servicii și produse calitative, accesibile, care simplifică interacțiunea clientului cu banca. Ne străduim să oferim o abordare la 360 de grade, nu doar la contactul inițial și livrarea produsului, ci și serviciul post-vânzare, adică la toate etapele de colaborare”, spune acesta.
ȘI MAI APROAPE DE OAMENI
Potrivit lui Artem Didushko, facilitarea comunicării dintre bancă și client este foarte importantă. „Am reformat centrul de contact Moldindconbank, pentru că interacțiunea primară contează cel mai mult. Acum avem un spațiu de 500 de metri pătrați, în care sunt integrate toate direcțiile de activitate: centrul de apeluri telefonice, centrul de deservire online și cel de mesagerie. De asemenea, avem o secție specializată în oferirea răspunsurilor în scris. Am făcut o centralizare a tuturor input-urilor și output-urilor de informații, astfel încât toată comunicarea cu clienții se face dintr-un singur loc. Pentru noi, este important fiecare mesaj, fiecare sugestie venită din partea clienților noștri, iar această eficientizare a simplificat și accelerat interacțiunea. Acum avem o statistică internă ce cuprinde toate informațiile despre adresările clienților. De la începutul anului, am dublat practic viteza și capacitatea de reacționare și răspuns la fluxul de mesaje. Și acesta este doar începutul, deoarece perfecționarea software este pentru noi un proces continuu. O ambiție personală este legată de Harta Europeană FinTech, unde sunt menționate cele mai tehnologizate bănci și unde îmi doresc ca Moldindconbank să apară în următorii ani”, a punctat specialistul.
Referindu-se la eficiența activității, Dmytro Krepak spune că aceasta se obține prin abordarea individuală față de client. „În primul rând, vom avea un internet banking mai practic pentru persoanele juridice, dar și pentru persoanele fizice. Nu întâmplător, sloganul băncii este Mereu alături. Suntem peste tot, avem filiale în toate centrele raionale, în toate sectoarele Chișinăului, dar suntem și în telefon prin aplicația mobilă. Clientul poate efectua orice tranzacție fără a ieși din oficiu, fără a depune efort suplimentar și vă asigur că în continuare, experiența interacțiunii va fi și mai plăcută. Ne dorim ca clientul să aibă încredere în bancă”, a precizat vicepreședintele.

LIDER INCONTESTABIL PE PIAȚA CARDURILOR
El menționează, de asemenea, că Moldindconbank este prima bancă din sistemul bancar al Republicii Moldova care a depășit cifra de un milion de carduri bancare emise și acest număr continuă să crească. „Este un indicator al eficienței echipei noastre, al produselor noastre, al interacțiunii cu clienții. Avem cei mai mulți clienți persoane fizice din sistem, iar statisticile Băncii Naționale a Moldovei arată că Moldindconbank are cea mai mare creștere la acest capitol”, spune managerul.
Cifrele vorbesc de la sine. În primul trimestru al anului, numărul cardurilor emise de bancă a crescut cu 30 de mii, majorând cota de piață la 39 la sută. Un card bancar este eficient atunci când este folosit ca instrument de plată, iar volumul tranzacțiilor cu cardul a crescut cu 367 milioane de lei. „Suntem lideri și la transferurile prin Google pay și Apple pay. Aici avem o creștere cu 0,7 puncte procentuale. Ne distanțăm cu pași grăbiți de concurenții noștri, ceea ce ne demonstrează odată în plus potențialul nostru”, conchide vicepreședintele băncii.
Importanța îmbunătățirii fiecărui contact cu banca a fost adusă în discuție de Artem Didushko, care povestește despre rețeaua de bancomate Moldindconbank. „Un punct de conexiune foarte important sunt bancomatele – rețeaua noastră este una din cele mai mari din țară. În 2022, la 60 la sută din bancomatele noastre au fost înlocuite procesoarele și toate componentele hard. Am instalat 44 de unități noi. Acum bancomatele activează impecabil, ceea ce facilitează interacțiunea cu clienții. Îmbunătățim constant toate serviciile pe care oamenii le primesc prin intermediul bancomatului. Evaluăm lunar calitatea prestării pentru a înțelege percepția și experiența clienților. Acest aspect este foarte important, deoarece bancomatul este atractiv pentru clienții noștri”, precizează managerul.
PRODUSE ȘI SERVICII NOI – PERSPECTIVELE SUNT OPTIMISTE
În opinia lui Dmytro Krepak, produsele și serviciile noi generează mereu creșterea numărului de clienți. „Recent, am actualizat posibilitatea de creditare a clienților noștri din domeniul agrar. Oferim finanțări foarte comode de până la un milion de lei, fără gaj. Totul se face într-un timp rezonabil și finanțăm sută la sută din necesitățile clientului, fie activitate investițională, fie activitate operațională. Suntem conștienți de faptul că pentru clienți este important să simtă sprijinul și deschiderea pe care o împărtășim, dar și să aibă încredere în serviciile noastre. Am mărit, de asemenea, termenul creditelor investiționale de la 60 până la 84 de luni, ceea ce, la fel, este comod și inspiră încredere. În sectorul agrar, finanțăm chiar și întreprinderile noi, fără experiență de activitate”, povestește el.
Potrivit șefului departamentului Digital și Carduri Moldindconbank, datorită noilor capacități software, fiecare client se va bucura acum de o abordare individuală.
În final, vicepreședintele Dmytro Krepak a subliniat că, în urma mai multor cercetări referitoare la serviciile premium și cele ce sunt prestate exclusiv online, toți cei care doresc să interacționeze de fiecare dată cu unul și același angajat, să afle despre toate ofertele și produsele noi, se vor putea abona la aceste servicii.