În luna iunie, Comisia Europeană a informat că inten- ţionează să impună tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice (EV) chineze, începând cu data de 4 iulie, o măsură care este posibil să ducă la represalii din partea Chinei. Vehiculele produse în uzinele chineze şi importate în UE sunt vizate deja de tarife vamale de 10%. Bruxelles-ul intenţionează să majoreze aceste tarife cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru auto- mobilele Geely şi cu 38,1% pentru automobilele SAIC. Beijing vrea ca UE să renunţe la planurile sale, sus- ţine presa de stat din China, dar Bruxelles a precizat că se aşteaptă ca oficialii chinezi să vină la discuţiile teh- nice cu o foaie de parcurs „care să rezolve prejudicile provocate de subvenţionarea” industriei EV chineze, pentru un rezultat obţinut prin negociere. China a respins acuzaţiile privind subvenţiile inco- recte, spunând că dezvoltarea industriei sale EV este rezultatul avantajelor din tehnologie, al pieţei şi al lanţurilor de aprovizionare. „În prezent, echipele de lucru ale celor două părţi sunt în strânsă legătură şi îşi accelerează consultările. Se speră că China şi UE vor lucra în aceeaşi direcţie (...) şi vor ajunge la o soluţie reciproc acceptabilă, pentru a evita escaladarea fricţiunilor comerciale care afectează negativ relaţiile comerciale şi economice dintre China şi UE”, a declarat la o conferinţă de presă He Yadong, purtătorul de cuvânt al Ministerului Comerţului. Instituţia a informat că a primit şi analizează mate- rialele depuse în numele industriei produselor electro- nice din China referitoare la investigaţia asupra barie- relor comerciale ale UE.