Actualitate

ÎN NUMELE PERFORMANȚEI ȘI EFICIENȚEI, NOUL MACAN ESTE SUPUS ÎN FAȚA PROPRIILOR LIMITE.

Porsche supune prototipul noului Macan complet electric unui program de teste riguroase și exigente pentru a pregăti succesorul de reușită al SUV-ului către viitoarea sa premieră mondială. Vehiculul e o dezvoltare complet nouă. Inginerii Porsche nu au economisit niciun efort în timpul dezvoltării și testării acestuia.

  • SUV-ul complet electric se îndreaptă către ultima porțiune a testului

  • Testarea în condiții extreme

  • Peste trei milioane și jumătate de kilometri de teste până în prezent

  • Validarea caracteristicii Porsche E-Performance

  • Echilibrul dintre AND-ul designului și aerodinamica optimizată

    Stuttgart. La zece ani de la lansarea sa, Macan se află la începutul unei a doua generații de modele, acum în formă complet electrică. Fiind primul model Porsche construit pe noua platformă electrică premium (PPE), acum SUV-ul reprezintă o dezvoltare complet nouă. Procesul de testare pentru a asigura o coordonare perfectă a tuturor componentelor și sistemelor este meticulos. Porsche acordă o importanță deosebită testării în condiții reale cu prototipuri camuflate. În același timp, simulările atât în lumea virtuală, cât și în tunelul de vânt devin din ce în ce mai precise și joacă un rol din ce în ce mai important. Acest lucru este valabil în special atunci când vine vorba de a face un nou Porsche nu doar mai sportiv, ci și mai eficient.

    Valoarea coeficientului de tracțiune (Cd) de 0,25 - designerii și inginerii aerodinamici lucrează în pas sincron.

    "Când dezvoltăm un model nou, întotdeauna vine vorba despre dinamica de conducere și precizie. Așa e Porsche. Este în ADN-ul nostru. Dar întotdeauna este vorba și despre eficiență. Cât și design," spune Jörg Kerner, Vicepreședintele liniei de produse Macan. O provocare a fost să menținem identitatea de produs a seriei de modele de succes Macan, în același timp îndeplinind cerințele aerodinamice necesare pentru a asigura o eficiență înaltă și, prin urmare, o gamă mare. A fost important să se asigure o strânsă cooperare între liderii celor două echipe în timpul etapelor de dezvoltare în departamentul de design și testarea aerodinamică în tunelul de vânt ultramodern al Porsche. "Găsirea conexiunii optime între principiile noastre de design și specificațiile date de inginerii aerodinamici este cu siguranță o provocare," spune Peter Varga, Director Design Exterior la Style Porsche. "Lucrăm împreună pentru fiecare milimetru să obținem echilibrul optim între estetică și funcție."

    Prin această colaborare, Porsche a reușit să combine ADN-ul său de design cu o aerodinamică optimizată pentru gamă. Acest lucru a fost realizat nu doar printr-o siluetă remarcabilă, ci și prin intermediul componentelor Porsche Active Aerodynamics (PAA) și a altor măsuri direcționate. "Elementele active ale aerodinamicii contribuie semnificativ la autonomie," spune Thomas Wiegand, Director Aerodinamică și Aeroacustică. "Avem un spoiler posterior care se extinde automat și flape active de răcire la prizele de aer din față." Există și elemente variabile pe partea inferioară a vehiculului. Podeaua vehiculului este plată și închisă precum cea a unei mașini de curse, chiar și în zona punții spate. Carcasele acolo sunt flexibile și asigură, de asemenea, o rezistență redusă la aer în momentul revenirii - o soluție inovatoare în combinație cu roțile streamline, în mare măsură închise și contururile optimizate aerodinamic ale anvelopelor. În timpul condusului normal pe o șosea de țară, Macan preia automat forma sa ideală streamline. Spoilerul din spate se mută în poziția eco, flapele de aer se închid, iar nivelul șasiului scade. În această situație, Wiegand și echipa sa au măsurat un coeficient de tracțiune de 0,25 (anterior 0,35). Toate acestea fac din noul Macan unul dintre cele mai aerodinamice SUV-uri - cu un impact semnificativ asupra eficienței. Autonomiile conform standardului WLTP vor depăși 500 km pentru toate variantele.

    Încărcare rapidă cu până la 270 kW - pentru toate piețele.

    Motoarele electrice ale noului Macan își extrag energia dintr-o baterie litiu-ion situată în partea de jos a șasiului, având o capacitate brută de 100 kWh, din care pot fi utilizate activ până la 95 kWh. Arhitectura de 800 de volți a platformei PPE din noul Macan permite încărcare rapidă de înaltă performanță, care este testată la nivel mondial în cadrul procesului de dezvoltare. "Există diverse standarde de încărcare în piețele noastre principale. Prin urmare, un accent major al testelor a fost verificarea acestor condiții cadru diferite în diverse locații cu prototipurile noastre și adaptarea tehnologiei în consecință atunci când este necesar. Încărcarea trebuie să funcționeze simplu, oriunde și oricând," spune Kerner. Capacitatea de încărcare (CC) pentru noul Macan la stațiile de încărcare de 800 de volți ajunge chiar până la 270 kWh. Nivelul de încărcare poate crește de la 10 la 80 la sută în mai puțin de 22 de minute la stațiile de încărcare de 400 de volți; un comutator de înaltă tensiune în baterie permite încărcarea în bancă prin împărțirea eficientă a bateriei de 800 de volți în două baterii, fiecare cu o tensiune nominală de 400 de volți. Acest lucru permite o încărcare deosebit de eficientă, fără un amplificator de tensiune HV suplimentar, la până la 150 kW. Încărcarea AC este posibilă cu până la 11 kWh.

    Testarea dinamică a condusului în condiții extreme

    Porsche a dezvoltat noul Macan cu accent deosebit pe dinamica de conducere specifică mărcii și o senzație familiară la volan. Aceste competențe de bază ale producătorului de mașini sport au necesitat o atenție deosebită în timpul testelor. Prin diversele etape de testare, obiectivul e coordonarea componentelor și sistemele nou dezvoltate și asigurarea stabilitatății operaționale și funcționarea lor fluentă în interacțiune. Testele de rezistență presupun, simularea duratei de viață a unui vehicul în condiții de exploatare severe, similare cu cele pe care le vor experimenta ulterior doar clienții la limita absolută. Până în prezent, prototipurile camuflate ale Macan-ului complet electric au parcurs mai mult de trei milioane și jumătate de kilometri de teste pe trasee de testare și drumuri publice.

    Pentru a testa interacțiunea tuturor componentelor active de conducere sub încărcări climatice și situații excepționale, mașinile de test sunt folosite în întreaga lume. "Acoperim toate gamele de temperaturi. De la minus 30 de grade Celsius în Scandinavia până la plus 50 de grade Celsius, așa cum am experimentat în Death Valley, California," continuă Kerner. "Desigur, un SUV trebuie să funcționeze și pe orice suprafață. De aceea testăm nu doar pe drumuri, ci și off-road, pe pietriș, zăpadă și gheață." În ceea ce privește acest aspect, tracțiunea integrală orientată spre spate în modelele Macan complet electrice este întotdeauna în teren cunoscut. Porsche utilizează exclusiv ultima generație de motoare PSM (Permanent Magnet Synchronous) atât pe puntea față, cât și pe cea spate. Acestea furnizează o putere de peste 450 kW în modul de accelerare, oferind o eficiență excelentă și permit reproducerea optimă a puterii livrate. Sistemul de management electronic al tracțiunii Porsche (Porsche Traction Management) gestionează distribuția celor peste 1.000 Nm de cuplu cu ajutorul Launch Control în modelul de top, aproape în timp real. Pentru a oferi spectrul larg între performanțe ridicate și confortul pentru care este cunoscut Macan, inginerii au implementat un sistem Porsche Active Suspension Management cu tehnologie de amortizoare cu două supape, o suspensie pneumatică, blocare transversală pe puntea spate și, pentru prima dată, o direcție pe puntea din spate cu un unghi de până la cinci grade.

    Video: Timo Bernhard conduce prototipul Macan.

    Pilotul de curse Timo Bernhard a experimentat performanța electrică a noului Macan în timpul unei curse cu prototipul. În discuțiile cu experții, ambasadorul mărcii Porsche a obținut perspective asupra dezvoltării și testării acestui SUV complet electric. Filmul aferent poate fi găsit în Porsche Newsroom.


    alte detalii pot fi găsite pe newsroom.porsche.com

Ce cautam?