Actualitate

TikTok Shop devine un concurent serios pentru Amazon, în ciuda amenințării de interdicție în SUA

TikTok Shop, piața online a rețelei sociale TikTok, continuă să atragă un număr tot mai mare de retaileri care își vând produsele pe platformă. Lansat în septembrie 2023, TikTok Shop permite utilizatorilor să facă cumpărături direct din aplicație, fără a fi nevoie să o părăsească.

De atunci, TikTok Shop a devenit o alternativă reală la Amazon. Pe platformă sunt disponibile o gamă largă de produse, inclusiv farduri de pleoape, încărcătoare pentru telefoane, ceaiuri detox, bandă de alergat și multe altele, potrivit unui articol de la cnbc.com, citat de incrussia.ru.

Pe TikTok, vânzătorii oferă de obicei cupoane sau livrare gratuită în câteva zile. Postările cu opțiuni de cumpărare, care arată ca videoclipuri obișnuite, dar care sunt, de fapt, reclame pentru produsele vândute pe TikTok Shop, sunt frecvent întâlnite în feed-ul principal al utilizatorilor. Acestea permit achiziționarea produselor fără a părăsi aplicația.

TikTok, deținut de ByteDance, s-a consacrat deja pe piața publicității și, prin intermediul acestui marketplace, rețeaua socială încearcă să-și diversifice sursele de venit. Printre companiile care vând pe TikTok Shop se numără Nike, PacSun și Crocs, care au acces la o audiență de peste 170 de milioane de americani.

Platforma oferă vânzătorilor posibilitatea de a încerca serviciul cu taxe reduse și reduceri substanțiale pentru produsele afișate pe TikTok. De asemenea, TikTok recrutează angajați de la Amazon pentru poziții cheie în TikTok Shop, în domenii precum marketing, colaborarea cu creatorii de conținut, securitatea mărcii, managementul categoriilor și operațiuni.

Conform datelor de la EcommerceDB, TikTok Shop s-a transformat într-o „mașină gigantică de comerț electronic” și, potrivit estimărilor lor, volumul brut al vânzărilor va crește de două ori în acest an, ajungând la 50 miliarde de dolari. Chiar dacă acest lucru este mult mai mic comparativ cu volumul brut estimat al vânzărilor Amazon, de 757 miliarde de dolari până în 2024.

Însă expansiunea TikTok Shop are loc într-un moment riscant pentru companie. În aprilie, a fost semnat un proiect de lege conform căruia ByteDance trebuie să vândă TikTok până pe 19 ianuarie. Dacă platforma nu întrerupe legăturile cu compania mamă, aplicația va fi interzisă pe platformele de distribuție de aplicații și servicii de găzduire, ceea ce ar însemna un interdicție națională în SUA. TikTok contestă această decizie în instanță.

Conform Salesforce, aproximativ 63% dintre consumatorii din Occident intenționează să facă cumpărături prin aplicațiile chinezești de shopping, inclusiv TikTok, AliExpress, Shein, Temu și Cider, un brand de modă rapidă.

TikTok a anunțat că vânzările din „Black Friday” în SUA au depășit 100 milioane de dolari, iar cele mai populare categorii au fost produsele pentru casă, moda și cosmeticele. Canvas Beauty, unul dintre principalii vânzători de produse de îngrijire a părului și cosmetice pe TikTok Shop, a atins pragul de 1 milion de dolari în două ore de la lansarea aplicației, potrivit companiei.

Retailerii și vânzătorii continuă să rămână pe platformă, în ciuda riscului de a părăsi piața din SUA. În ultimele luni, TikTok i-a încurajat să organizeze transmisiuni online de lungă durată, de mai multe ori pe săptămână. Multe branduri au investit în crearea propriilor studiouri pentru înregistrarea emisiunilor și au angajat personal suplimentar.

Ce cautam?