Belarus ar putea fi, de asemenea, printre lideri, dar nu a publicat statistici de import din 2022. China a devenit al șaselea cumpărător – pentru 7,4 milioane de dolari.
În top s-au mai aflat Armenia (5,7 milioane de dolari), Serbia (trei milioane de dolari), Moldova (2,4 milioane de dolari sau 40,5 milioane de lei) și Germania (2,1 milioane de dolari).
În Moldova, mărci precum „Alionka”, „Vdohnovenie”, „Babaevski” și „Krupskaia Fabrica” sunt deosebit de populare.
Lista extinsă de 15 țări include, de asemenea, SUA (970.000 de dolari), Israel (790.000 de dolari), Arabia Saudită (426.000 de dolari), Letonia (418.000 de dolari) și Bulgaria (355.000 de dolari).
Cea mai mare creștere a interesului pentru ciocolata rusească a fost înregistrată în Bulgaria – volumul achizițiilor a crescut de 4,1 ori. Arabia Saudită (de 1,8 ori), Kazahstan, Serbia și Azerbaidjan (de 1,3 ori) au înregistrat, de asemenea, o creștere semnificativă.
La sfârșitul anului 2024, exporturile rusești de ciocolată vor ajunge la 850 de milioane de dolari, cu 8% mai mult decât în anul precedent, potrivit Centrului Agroexport din cadrul Ministerului Agriculturii al Federației Ruse.