În ultimele două zile cotațiile au scăzut aproape 9%, ceea ce a condus la o pierdere a capitalizării de piață de 30,89 miliarde de dolari din Hong Kong (3,93 miliarde dolari SUA).
Până la închiderea ședinței de tranzacționare, scăderea a încetinit până la 3,62%, iar acțiunile au urcat ușor până la 239,6 dolari din Hong Kong (30,5 dolari SUA).
Prăbușirea acțiunilor a fost cauzată de o publicație în ziarul Partidului Comunist Chinez People’s Daily, care a criticat modelul de afaceri al Pop Mart. Ziarul a avertizat asupra riscului de dependență față de celebrele jucării ale companiei.
Necunoscuta conținutului cutiilor Pop Mart îi determină pe colecționari să facă cumpărături frecvente și repetate pentru a obține cele mai rare jucării și carduri ale producătorului. Totuși, șansa de a găsi un exemplar cu adevărat rar și valoros este mai mică de 2%.
„Aceste produse sunt capcane comerciale, al căror scop este să folosească recompense imprevizibile pentru a stimula achizițiile repetate”, scrie People’s Daily, citând avocați și oameni de știință.
Minorii sunt deosebit de vulnerabili din cauza imaturității psihologice și a autocontrolului insuficient dezvoltat. Ziarul solicită înăsprirea reglementărilor pentru astfel de practici, în scopul protecției copiilor. De exemplu, în 2023, în China a fost interzisă vânzarea „cutiilor surpriză” copiilor sub opt ani pentru a preveni dezvoltarea dependenței.