20/03/2024

Consultanta financiară care își crește afacerea odată cu cele ale clienților
Consultanta financiară care își crește afacerea odată cu cele ale clienților Actual

Pentru Ana NICOLAESCU, oferirea serviciilor de contabilitate, audit și consultanță fiscală nu înseamnă doar constatarea stării financiare de fapt a companiilor, ci căutarea de comun acord cu managerii acestora a celor mai bune soluții pentru prosperarea afacerilor lor. Este o strategie cu bătaie lungă, care presupune o creștere mai lentă, însă durabilă, pe măsură ce companiile partenere se dezvoltă și cresc grație serviciilor de calitate și consultanței oferite. Astfel, succesul NGA, compania fondată și condusă de Ana NICOLAESCU este indisolubil legată de succesul partenerilor săi și de viitorul economiei moldovenești în ansamblu.

 

Ion CHIȘLEA

 

 

După absolvirea facultății, Ana Nicolaescu a optat pentru activitatea științifico-didactică, însă în auditoriu nu aduci plus valoare cunoștințelor pe care le transmiți studenților fără conturarea acestora din practică. Astfel, ea a început să activeze în calitate de contabil-șef în câteva companii. „Am înțeles atunci că și antreprenorii au nevoie, în activitatea practică, să înțeleagă regulile din teoria economică. Ulterior, am decis că îmbin ambele activități într-un mod mai eficient: suport oferit companiilor în evidența contabilă, consulting financiar și fiscal. Nu aveam scopul să intru în afaceri, ci să cresc nivelul de educație financiară a antreprenorilor”, își amintește ea.

 

Șansa de a fi îndrumată de oameni excepționali  

 

La diferite etape ale vieții, Ana a avut șansa de a fi îndrumată de oameni excepționali. Îndrumarea în profesie a primit-o de la unchiul său, la universitate a avut parte de cursurile profesorului Frecăuțeanu, datorită cărora s-a format ca un bun teoretician, iar în activitatea didactică și științifică a fost ghidată de profesoara Natalia Tcaci, un pedagog de excepție. În tot acest răstimp, a fost susținută necondiționat de soț, profesor universitar. În afaceri a avut un mentor, grație căruia compania sa este acum în ascensiune.

 

Crearea NGA a însemnat pentru ea, în primul rând, schimbarea viziunii asupra profesiei de contabil. „Un contabil bun este contabil, finanțist, jurist și manager într-o singură persoană. Am reușit să implementez această viziune prin crearea unui sistem propriu de instruire a contabililor noștri”, povestește managera.

 

Crede că mulți antreprenori nu-și cunosc situația financiară din companie din cauza că nu înțeleg limbajul complicat al legislației, iar sarcina NGA este să explice într-un mod simplu elemente complicate.  

 

Puterea este în echipă

 

Echipa joacă un rol crucial în NGA, fiind integrată în toate procesele de business: zi de zi, transpune valorile companiei în cultura organizațională. „La noi, valorile nu sunt de genul NICE TO HAVE. Este important ca ele să fie bine înțelese de angajați, aceștia să rezoneze cu ele și să le aplice în orice acțiune pe care o fac. Randamentul optim poate fi obținut doar dacă împărtășești succesul cu echipa ta”, spune directoarea.

 

Ana Nicolaescu crede că una din calitățile importante pentru un auditor este capacitatea de a vedea imaginea în ansamblu. Ea spune că auditorul trebuie sa fie apt să înțeleagă prompt afacerea clientului și industria din care aceasta face parte. Însă pentru asta, trebuie să ai abilitatea de a „scana” rapid compania și cultura ei organizațională.


În prezent, NGA are în portofoliu un număr de companii format din trei cifre. Chiar dacă le oferă partenerilor suport pe dimensiunea financiar-contabilă, în ultimii ani, observă dificultățile în luarea deciziilor manageriale, care rezultă din consecințele provocate de pandemie, războiul de la hotare, instabilitatea pieții muncii și inflația galopante.

 

O optimistă incurabilă

 

Nu o preocupă doar compania proprie, dar și evoluția întregii comunități de afaceri, fiind parte a unor asociații de business. Spune că pentru ea, îmbinarea celor două activități reprezintă un mix armonios.

 

În calitate de membră a unei importante asociații a femeilor antreprenoare, Ana Nicolaescu spune că femeile aduc un mare plus de valoare comunității de afaceri, deoarece stilul de leadership feminin se bazează pe pasiune, empatie și intuiție. Femeile inițiază afaceri din ceea ce iubesc și o fac cu pasiune. Un studiu la nivel mondial arată că 80% din afacerile inițiate din pasiunea femeilor se transformă în companii de succes.

 

„Femeile sunt mai empatice și își motivează echipele, care răspund prin loialitate față de companie, iar prin intuiție, femeile lider își construiesc o strategie de business și o execută eficient, cu echipe motivate și loiale”, este de părere managera.

 

 

Se consideră o optimistă înrăită și este sigură că integrarea Moldovei în UE va schimba multe modele de business. Ea spune că businessul trebuie să țină cont, iar autoritățile – să stimuleze modelul de moralitate în afaceri – ESG. Pentru ca lucrurile să meargă bine, crede că este nevoie de etică și integritate, securitatea și transparența lanțului de aprovizionare, tranziția forței de muncă și un peisaj politic dinamic care să promoveze eficient schimbarea.

 

Ana Nicolaescu, director NGA: În afaceri, sunt importanți trei piloni: CORECTITUDINEA, pentru că afacerile se realizează de către și pentru oameni, DEZVOLTAREA PERSONALĂ, pentru că o afacere depinde 100% de nivelul de pregătire al liderului și CAPACITATEA DE A SIMȚI OPORTUNITĂȚILE, de a te adapta la schimbare.

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

5 zile 23 ore

207

Publicitate în BC