O CREȘTERE ORGANICĂ
Fiecare afacere este produsul dedicației și investițiilor creatorilor ei. Atunci când lucrezi cu suflet și pasiune, rezultatul este pe măsură. Miro Cakes a început cu o investiție modestă, iar acum deține o suprafață de producere de 230 m2, având la activ peste 30 mii de torturi și peste 500 mii de deserturi, pentru mii de clienți. Potrivit lui Ion Poparcea, directorul executiv al Miro Cakes, în orice afacere este importantă conjunctura pieței, dar primordială este atitudinea.
„Cred că am prins momentul potrivit, dar sunt de părere că în Republica Moldova, poți să te apuci de orice afacere, condiția este să o faci bine. Este important să fim onești și corecți în ceea ce facem. Când depui suflet – și asta e prioritatea numărul unu, atunci ai parte de succes, iar banii vin după, în mod firesc”, spune el.
Creșterea numărului de clienți se datorează promovării pe rețelele sociale, iar parcursul companiei a fost marcat de multă muncă. „Nu a fost greu niciodată. La început, era mai dificil, era o muncă extenuantă. Eu și soția Loredana gestionam totul. O provocare a fost și perioada pandemică, pentru că 70 la sută din tot ce vindeam erau produse pentru evenimente, respectiv am avut o stagnare. Perioada care a urmat a fost marcată de o creștere evidentă. Acum cifra de afaceri crește cu 50 la sută în fiecare an”, menționează managerul.
Ion Poparcea spune că o afacere de familie este un lucru absolut inedit, ce nu poate fi comparat cu nimic. „Suntem de 12 ani împreună și, efectiv, suntem mereu unul lângă altul. Cea mai lungă despărțire a durat cel mult trei zile. Da, avem diferite stiluri de conducere și deseori – păreri diferite, dar încrederea și comunicarea fac diferența în ceea ce înseamnă business de familie. Dacă nu eram soți, probabil, afacerea nu mai exista demult”, susține el.
Clienții și echipa sunt cei mai buni prieteni ai Miro Cakes. „Avem o legătură foarte strânsă cu toți cei care cumpără deserturile noastre. După livrare, sunăm fiecare client și cerem feedback pentru fiecare comandă. Suntem foarte atenți la fiecare comentariu. Angajaților le oferim un program de lucru și o remunerare pe măsură. Totodată, ne străduim să fim foarte atenți la detaliile care ne ușurează munca. Echipa noastră de 32 de membri păstrează spiritul familial si dedicarea pentru fiecare desert pe care îl creăm”, mai relatează Ion.
LOCUL UNDE ARTA ÎNTÂLNEȘTE GUSTUL
Factorii ce au făcut posibilă dezvoltarea Miro Cakes au fost dorința de a crea ceva autentic și de a deservi onest. Acum, patiserii oferă nouă gusturi specifice de umpluturi. „Sunt rețete clasice pe care le-am modificat și am obținut ceva special. Am început printre primii producerea din ingrediente naturale, pentru că gustul oferit de acestea este deosebit. Dacă ar fi să facem un top al atuurilor Miro Cakes, primul ar fi deservirea cu dăruire și maximă atenție. Un alt avantaj este faptul că toate produsele sunt achitate la livrare. Lucrăm fără avans, pur și simplu clientul scrie un mesaj pe rețelele sociale și comanda începe”, a menționat Ion.
Toate produsele Miro Cakes sunt decorate de o echipă de pictori si sculptori. Prin urmare, fiecare produs este deosebit, afacerea familiei Poparcea ajungând a fi numărul unu în Republica Moldova în arta creării de torturi personalizate. Aroma și frumusețea unică a torturilor personalizate constituie un deliciu unic și autentic, potrivit pentru orice eveniment.
Astăzi, Miro Cakes impresionează mii de invitați cu torturi speciale, în care se investește dragostea unei familii pasionate și dăruirea unei echipe dedicate.
MAI MULT DECÂT DESERTURI
Afacerea a crescut lent, dar sigur. Fondatorii, practic, nici nu au observat cum au ajuns la borna de sus a unui business mic. „Suntem la limita între artizanal și fabrică. Nu ne propunem să creștem suprafața de producere. Frumusețea businessului de familie constă și în faptul că ai libertatea de a propune un produs impecabil în ce privește calitatea. Extinderea într-o fabrică mare ar presupune folosirea stabilizatorilor, produselor substituenți, iar asta ar diminua din calitate”, remarcă antreprenorul.
Deși nu intenționează să extindă producerea, Miro Cakes a planificat anul acesta două proiecte noi. Este vorba despre deschiderea unei cafenele situate într-o clădire istorică din centrul capitalei, unde doritorii se vor delecta cu deserturile de specialitate și deschiderea unei școli de patiserie, unde vor fi oferite masterclass-uri și școlarizare, cu un stagiu ulterior pentru patiseri.
„Fiecare elev va avea posibilitatea să rămână să lucreze la noi. Acum lucrăm la acreditarea din partea Ministerului Educației. Acest proiect va avea, de fapt, și componenta socială, nu doar cea economică”, spune Ion Poparcea.
banii în primul tort, ulterior, toate veniturile din vânzări
Produs: torturi și deserturi pentru orice ocazie
Echipa: 32 de angajați
RECOMANDĂRI DE LA FONDATORII MIRO CAKES:
• Înainte de a începe orice afacere, încercați să înțelegeți procesul, lucrați la cineva care deja face asta.
• Nu vă temeți să întrebați, să cereți recomandări, chiar și cu riscul de a părea ridicoli. „Cere, și ți se va da”.
• Gândiți-vă bine înainte de a face un business de familie. Este ceva stabil, dar delimitarea între lucru și casă, practic, nu există.
• Orice idee pe care vrei să o transpui în viață poate fi realizată, doar fă-o bine, dedicat și onest. Corectitudinea se răsplătește de fiecare dată.
Ion POPARCEA, director executiv Miro Cakes
Loredana POPARCEA, director producere Miro Cakes
Suntem o afacere de familie, iar angajații noștri ne sunt ca o familie. Producem torturi, în mare parte, pentru evenimente de familie și chiar în cadrul companiei iau naștere noi familii.