05/11/2018

PETROM: Punem Moldova în mișcare
PETROM: Punem Moldova în mișcare Marketing

În acest an, compania Petrom Moldova a realizat un vast proiect numit IT Harmonization, orientat spre armonizarea standardelor companiei la standardele grupului OMV. Într- un termen restrâns, s-a reușit încorporarea câtorva sisteme informaționale progresive integrate. Ce înseamnă aceasta pentru consumatori?

 

STANDARDE NOI — NIVEL NOU

Inovații pentru Moldova Obiectivele principale, care au fost atinse prin intermediul proiectului IT Harmonization, sunt: armonizarea în cadrul grupului OMV printr-un sistem ERP comun și performant, reducerea erorilor umane și a costurilor de livrare prin automatizarea, eficientizarea și digitalizarea proceselor de business. Administrarea stațiilor Petrom funcționează pe baza unui sistem de tip parteneriat, ce presupune darea lor în gestiune unor companii partenere. Aceasta este o formă progresivă de lucru adoptată de statele dezvoltate. În baza unui contract, partenerul se angajează să respecte toate standardele Petrom Moldova, care, la rândul lor, corespund companiei-mamă OMV Petrom SA. Absolut totul este standardizat, creat un sistem ce permite de a controla la distanță toate activitățile stațiilor din oficiul central. „Aceste standarde se aplică întregului grup OMV, inclusiv Bulgaria, Austria, România - spune Tatiana Onoico, contabil-șef la Petrom Moldova. Conformarea la ele este asigurată de sisteme IT eficiente, stabile și armonizate între ele. Primul este sistemul de contabilitate și procese SAP corporativ, care se bazează pe metodologia planificării resurselor întreprinderii și optimizează procesele de lucru. Sistemul, instalat în oficiul central, permite procesarea eficientă a datelor, gestionarea și controlul activităților de business, asigură un avantaj competitiv semnificativ față de alți concurenți din piața de profil. Riscul erorilor este minimizat”. La benzinării este instalat un sistem nou de casă - Euroshop. „Acest sistem funcționează în absolut toate benzinăriile noastre și permite deservirea mai calitativă și rapidă a clienților, continuă Tatiana Onoico. Al treilea sistem — NFC — funcționează cu programul de autorizare a cartelelor corporative penru flotele auto Petrom Card.

Toate aceste sisteme sunt integrate, funcționează în cadrul sistemului informațional al întregului grup și sunt bine protejate”. Realizarea programului s-a desfășurat pe o perioada de aproximativ un an, un timp record pentru complexitatea proceselor de business existentă și a implicat eforturi și investiții considerabile. De implementarea proiectului s-a ocupat o echipă internațională, formată din specialiști din Moldova, România, Austria. Pentru Petrom Moldova aceste schimbări au constituit o investiție în dezvoltarea pe termen lung. „Pentru Moldova, sistemele noastre integrate sunt unice, — afirmă Tatiana Onoico. — Avantajul lor cheie este că toate interacționează online și fiecare client, care cumpără combustibil la Petrom Moldova, poate fi sigur că a primit în rezervor anume ce- ea ce a solicitat, în volumul pe care l-a plătit și la costul volabil în momentul procurării".

 

Citiți continuarea articolului în noul număr al revistei Business Class din luna noiembrie 2018!

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

3 zile 19 ore

205

Publicitate în BC