Experimentul a folosit o metodă de sprint pentru a atinge viteze extreme pe o distanță scurtă. Levitația electromagnetică elimină frecarea cu șinele, iar singura rezistență este cea aerodinamică. Aceasta a permis nu doar o accelerare record, ci și o frânare sigură — trenul poate opri de la 650 km/h în doar 200 de metri.
Potrivit lui Li Weichao, șeful Centrului de Inovații pentru Motoare Electromagnetice de Înaltă Viteză, aceasta este cea mai mare viteză atinsă pe o distanță atât de scurtă. Totodată, recordul nu este limita — până la sfârșitul anului sunt planificate teste la 800 km/h.
Proiectul folosește o nouă strategie de testare: senzori milimetrici, electronica cu frecvență variabilă și un carcasă aerodinamică permit integrarea accelerării, mersului de croazieră și frânării pe o pistă de un kilometru. Un astfel de poligon compact crește numărul de teste zilnice și reduce costurile.
China continuă să fie lider în domeniul maglev-urilor comerciale. Pe lângă ruta Shanghai cu o viteză de 430 km/h, se dezvoltă sisteme superconductoare de 600 km/h și concepte pentru tuburi cu vid parțial, cu potențial de până la 1000 km/h.
Acest progres reduce treptat decalajul dintre trenurile tradiționale cu levitație și proiectele futuriste precum Hyperloop.