17/11/2022

20 DE ANI TOP LIDER PE PIAȚA DE ASIGURĂRI
20 DE ANI TOP LIDER PE PIAȚA DE ASIGURĂRI Interviu

Compania de asigurări MOLDASIG marchiază o activitate de succes pe piața autohtonă timp de 20 de ani. Pe parcursul acestor ani, MOLDASIG s-a poziționat stabil și distinct în topul de lideri ai companiilor de asigurări pe piața Republicii Moldova, oferind clienților un spectru larg de produse și servicii de asigurare. Într-o piața concurențială așa cum este cea de asigurări, companiile caută soluții pentru atragerea unei palete cît mai numeroase de clienți, aplicînd diferite strategii. Dar care este de fapt cheia succesului și ce metode au întreprins pentru a fi în prima linie? Despre toate acestea, cît și despre importanța educației financiare în rîndul publicului larg vor povesti managerii de top ai companiei MOLDASIG.

FORMAREA ȘI EVOLUȚIA COMPANIEI

La 27 decembrie 2002, trei companii cu capital de stat, "Banca de Economii" S.A., Î.S. "Calea Ferată din Moldova" şi Î.S. "Poşta Moldovei", înregistrează Societatea de Asigurări "MOLDASIG". În primul an de activitate, MOLDASIG a avut un portofoliu modest de produse de asigurare și un număr corespunzător de clienți. Deja în anul 2003, compania tânără MOLDASIG devine unul dintre cei trei lideri ai pieţei de asigurări din țară. Din anul 2004, a început o perioadă de dezvoltare activă a MOLDASIG, de formare a brandului și poziționare pe piață, de elaborare și implementare de produse noi și accesibile de asigurare. Societatea de Asigurări "MOLDASIG" devine Societate Naţională de Asigurări şi creează o infrastructură corespunzătoare la nivel naţional,  cu 5 reprezentanţe și 16 oficii teritoriale în diferite regiuni din ţară.

Ca rezultat, în anul 2005, MOLDASIG devine liderul pieței de profil după volumul primelor subscrise de asigurare, dinamica de creștere și al lichidității. Compania îşi dezvoltă activ vânzările către persoane fizice, introduce noi produse şi programe de asigurare.

În cadrul Concursului Naţional "Marca comercială a anului 2007", MOLDASIG este premiată, pentru prima dată, cu medalia de aur la nominalizarea "Lider". Începând cu acest an, MOLDASIG câştigă cu regularitate anuală premii la diverse categorii ale concursului "Marca comercială a anului".

În iulie 2008, MOLDASIG se alătură grupului de companii „Rosgosstrah”. Are loc un proces de rebranding care produce ascensiunea MOLDASIG la un nou nivel de dezvoltare, compania începînd implementarea activă a experienței internaționale, totodată, investeşte activ în extinderea reţelei de reprezentanţe regionale.

În anul 2012, „Rosgosstrah” vinde pachetul majoritar deţinut la MOLDASIG către cinci companii moldoveneşti private, însă acest lucru nu constituie un obstacol în procesul de avansare: compania modernizează cele peste 100 oficii teritoriale ale sale şi le integrează într-o reţea unică, în vederea aplicării unui nou sistem electronic de vânzare a tipurilor de asigurare obligatorii.

În anul 2013, MOLDASIG îşi sărbătoreşte aniversarea de 10 ani şi efectuează un rebranding care introduce un nou logotip şi stil corporativ, precum şi un nou slogan.

În următorul deceniu, MOLDASIG și-a continuat trendul ascendent al creşterii şi dezvoltării, menținîndu-și poziția de  lider important și recunoscut pe piață. Nu cred că a existat un an în care MOLDASIG nu s-a confruntat cu vreo provocare, cu un moment cheie, în care datorită strategiei managementului companiei au fost luate cele mai bune decizii bazate pe creșterea și dezvoltarea businessului și care au trasat parcursul activității companiei.

Timp de 20 de ani de excelență în asigurări, cu fiecare client, cu fiecare produs nou lansat pe piața, marcăm momente esențiale pentru companie, astfel promovând dezvoltarea pieţei de asigurări şi a culturii de asigurare din Republica Moldova.

Victor COADĂ,

director general MOLDASIG

Business Class: Care este scopul de bază şi care ar fi misiunea MOLDASIG pe piaţa autohtonă de asigurări?

Victor Coadă: Misiunea MOLDASIG constă în stimularea, prin activitatea desfăşurată, a procesului de formare a unei pieţe civilizate de asigurări în Moldova, în primul rând, oferind clienţilor nişte produse accesibile de asigurări care să corespundă în totalitate standardelor de asigurare general acceptate în lume, astfel sporind gradul de încredere a populației fată de serviciile de asigurare.

Business Class: Care ar fi specificul pieţii de asigurări din Moldova? Cum a evoluat aceasta în ultimii ani?

Victor Coadă: Piaţa autohtonă de asigurări a suportat nişte transformări esenţiale care se referă la mai mulţi indicatori. Bunăoară, dacă în 2006 piaţa număra peste 30 de companii de asigurări atunci în prezent acestea sunt doar 10 la număr. Acum 15 ani, volumul total al primelor brute subscrise constituia 560 mln. de lei, iar doar pe parcursul primului semestru din 2022 valoarea acestora a fost de 1,18 mlrd. În urma diversificării portofoliului de produse și clienți, compania noastră, pe parcursul primelor 9 luni ale anului curent, a atras prime de asigurare în valoare de 312 mln. de lei, pe parcursul întregului an 2021 acest indicator fiind de 254 mln.

În Moldova continuă să fie dominante tipurile de asigurare obligatorie auto de răspundere civilă (RCA și „Cartea Verde”), precum și asigurările auto facultative (Auto Casco), cota lor totală pe piață constituind până la 80 la sută din primele brute subscrise. În acest context țin să menționez că, în prezent, suntem unica companie de asigurări care pe parcursul unei zile de lucru achită despăgubirea în valoare de până la 20 de mii de lei în cazul producerii riscului asigurat prin polițele RCA. Pentru piața noastră este o abordare unică inovativă. La capitolul tipuri benevole (facultative) de asigurări se distinge printr-o creștere importantă asigurarea bunurilor persoanelor fizice și asigurarea medicală a persoanelor care pleacă în străinătate.

Business Class: Care strategie intenționează să o urmeze MOLDASIG și cum vedeți perspectivele de dezvoltare a companiei?

Victor Coadă: Suntem cunoscuți pe piață în calitate de partener de încredere care prestează servicii de calitate. În viitor ne vedem tot ca o companie care este bine, care-şi cunoaşte excelent clientul, acesta beneficiind din partea noastră de tot spectrul de servicii de asigurare de cea mai bună calitate şi prestate la cel mai înalt nivel. Factorii-cheie ai activităţii eficente a companiei MOLDASIG au fost şi rămân tehnologiile performante de afacere, un portofoliu echilibrat de asigurări, o apreciere adecvată a riscurilor subscrise, onorarea obligaţiilor la un nivel ireproşabil şi, evident, un nivel înalt de deservire a clienţilor.

Vitalie POLIVENCU,

director vânzări MOLDASIG

Business Class: Vorbiți-ne despre echipa MOLDASIG. În ce măsură componenta de personal contribuie la atingerea unui rezultat final pozitiv?

Vitalie Polivencu: Echipa este valoarea noastră principală, ea constituie nucleul companiei. Din punctul de vedere al vânzărilor produselor de asigurare acest domeniul economic este special, iar, în opinia mea, am reușit să creăm o echipă de profesioniști de cel mai înalt nivel. În prezent, avem mai mult de 600 de angajați, sunt veniți din domenii diferite, experiență lor în vânzări și trainingurile și seminarele desfășurate permanent în cadrul companiei permit obținerea unor rezultate înalte. În componența Departamentului Vânzări avem 580 de persoane, dintre care cca 480 sunt consultanți de asigurări. Despre nivelul înalt al echipei noastre și condițiile favorabile de activitate vorbesc, bunăoară, astfel de cifre: vârsta medie a segmentului de manageri în vânzări constituie 49 de ani, experiența lor în asigurări numărând cca 10 ani – ne referim aici la persoane cu experiență și pondere în regiunile lor. Totodată angajații din biroul central care au vârsta medie de 35 de ani, la fel sunt niște colegi experimentați, având o experiență de activitate în medie de 9 ani. Sunt niște specialiști tineri și energici pregătiți chiar de companie însăși. Avem o rețea vastă, suntem reprezentați practic în toate localitățile mai mari din țară. Compania MOLDASIG are 40 de reprezentanțe teritoriale și 240 de puncte oficiale de vânzări.

Business Class: Compania MOLDASIG este una dintre cele mai de încredere companii de asigurări în proces de dezvoltare din țară. Cum ați reușit această performanță?

Vitalie Polivencu: Secretul principal al succesului ar fi, în opinia mea, un grad suficient de flexibilitate, răspunsul operativ la schimbările care se produc pe piață și la necesitățile clienților. În cazul unei companii mari este deosebit de important să rămâi mobil, să nu-ți pierzi din flexibilitate. Suntem mereu în căutarea unui echilibru între riscurile subscrise și despăgubirile achitate pentru cazurile asigurate. Pentru compania noastră sunt foarte importanți clienții care au beneficiat de despăgubiri, or ei au înțeles la modul practic, nu doar din vorbe, cum funcționează asigurările, au conștientizat necesitatea și importanța lor în viața cotidiană.

Angajații companiei noastre au fost implicați în constituirea și formarea pieței asigurărilor în agricultură, s-au numărat printre primii participanți la elaborarea legii cu privire la asigurarea subvenționată din Moldova. La fel, specialiștii MOLDASIG au experiență importantă și cunoștințe vaste în domeniul asigurărilor avia, ceea ce ne-a permis în anul curent să subscriem riscurile unor importanți transportatori aerieni, Fly One și Air Moldova. Sistemul intern de analiză detaliată a portofoliilor de asigurări pe care l-am implementat le permite specialiștilor noștri experimentați să subscrie unul din cele mai rentabile portofolii de pe piață, demonstrând an de an cele mai bune performanțe financiare în segmentul respectiv.

Unul dintre cele mai mari avantaje ale companiei noastre este protecţia diversificată de reasigurare, care se bazează pe relațiile directe de cooperare cu liderii pieței europene de reasigurări. Garanțiile oferite de către MOLDASIG sunt asigurate prin propriile posibilități financiare și printr-o protecție prin reasigurare, protecție care, de altfel, este extrem de sigură.

RECENZII DE LA PARTENERI

Nicolai COZIN,

director general O.C.N. Capital Leasing

În cei 11 ani de cooperare ne-am convins că MOLDASIG este o echipă de profesionişti care întotdeauna oferă ajutorul necesar în toate situaţiile posibile şi ieşite din tipare. Avem în total peste 6 mii de contracte CASCO, iar problema cea mai stringentă în cazul acestui tip de asigurări ţine de plata despăgubirilor, MOLDASIG însă tinde să găsească soluțiile optime, de obicei, nu tergiversează examinarea și plata despăgubirilor.

Anual desfășurăm propria analiză și determinăm lista companiilor de asigurare cu care colaborarea oferă mai multe perspective. MOLDASIG mereu este printre cele mai bune, ocupând un loc pe cinste la toți indicatorii importanți pentru noi. Este un partener de încredere.

Stela OSTROVEȚCHI,

director general Floarea Soarelui

Timp de 10 ani, relațiile de parteneriat între Floarea Soarelui și MOLDASIG au devenit cu adevărat puternice și de succes. Acestea sunt asigurate preponderent prin nivelul de profesionalism al specialiștilor MOLDASIG. Compania elabora produse și servicii de asigurare pentru Floarea Soarelui, aplicând o abordare personalizată, ţinând cont de specificul, rigorile înalte şi criteriile companiei noastre în raport cu acest tip de servicii. Avem încrederea că în viitor colaborarea de succes dintre Floarea Soarelui şi MOLDASIG va continua în baza unui parteneriat reciproc avantajos, iar serviciile MOLDASIG vor fi tot mai solicitate de compania noastră.

Mircea MALECA,

director general Fly One

Aviația și securitatea sunt două noțiuni care se completează reciproc. Riscurile din această industrie urmează a fi acoperite prin soluțiile oferite anume de asigurări. Profesionalismul și flexibilitatea MOLDASIG au fost factorii care au determinat Fly One să opteze pentru cooperarea cu această companie. Suntem parteneri din 2016, mereu am avut o colaborare pozitivă și reciproc avantajoasă. Compania noastră beneficiază permanent de consultații profesioniste, deservire 24/24 și de condiții speciale. Bazându-ne pe încredere și loialitate am reușit să obținem prețuri accesibile pentru pachetele de asigurări. Ne dorim să menținem și în continuare parteneriatul reciproc avantajos cu MOLDASIG pentru a asigura orice riscuri potențiale.

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

21 zile 15 ore

193-194

Publicitate în BC