22/05/2023

Interviu cu Mathias Von Tucher, Director general al Danube Logistics
Interviu cu Mathias Von Tucher, Director general al Danube Logistics Interviu

Cât de important este Portul Internațional Liber Giurgiulești pentru economia Republicii Moldova?

Consider că portul a demonstrat, cât de important este pentru țară. În 2007, când am primit prima navă petrolieră, cred că nimeni nu și-a putut imagina pe cât de reușit se va dezvolta portul. Deci, anul trecut am înregistrat 650 de intrări de nave în port.Acest lucru demonstrează deja că decizia Guvernului de atunci de a fi independenți, de a deveni independenți față de porturile din România și din Ucraina a fost una corectă și implementată cu succes. Anul trecut, am înregistrat un volum de transbordare de 1,8 milioane de tone. Bineînțeles, s-a simțit efectul războiului din Ucraina, dar chiar și înainte de război, am înregistrat un volum de transbordare de 1,4 milioane de tone ceea ce demonstrează clar că există o cerere naturală pentru astfel de operațiuni portuare care aduc beneficii importatorilor și exportatorilor moldoveni.

Ce impact a avut războiul din Ucraina asupra activității Danube Logistics?
Impactul războiului din Ucraina asupra operațiunilor din Portul Internațional Liber Giurgiulești s-a manifestat prin două aspecte. În primul rând, importatorii și exportatorii moldoveni care foloseau porturile ucrainene și-au reconfigurat lanțul de aprovizionare și au început să transbordeze prin portul nostru, sporind volumele deja mari existente pe care le aveam în port. În plus, am primit multe cereri din partea companiilor ucrainene care de asemenea, din cauza restricțiilor cauzate de război, căutau noi lanțuri de aprovizionare. Din păcate, din cauza capacității limitate, a trebuit să acordăm prioritate necesităților economiei moldovenești, ale importatorilor și exportatorilor moldoveni. Cu toate acestea, în ceea ce privește furnizarea de combustibil către Ucraina,  am reușit ca o bună parte din combustibilul importat prin portul nostru să fie exportat ulterior în Ucraina. Am avut, de asemenea, comercianți de cereale din Republica Moldova care au cumpărat cereale din Ucraina și le-au exportat prin intermediul instalațiilor noastre, dar prioritatea noastră este să oferim capacitățile portuare pentru satisfacerea necesității de import a mărfurilor strategice pentru economia Republicii Moldova, cum este combustibilul, cărbunele și îngrășămintele. Da, din fericire și din nefericire în același timp, cererea de operațiuni portuare este atât de mare, încât la anumite terminale lucrăm deja la capacitate maximă. Suntem chiar în situația în care trebuie să refuzăm solicitări din partea clienților noștri pentru mai multe transbordări. Deci, chiar înainte de începutul războiului din Ucraina, am hotărât deja că trebuie să construim un nou chei. Așadar, ne aflăm la etapa finală a lucrărilor de proiectare și vom începe construcția în câteva luni. Sper că cheiul va fi gata în iulie 2024. Va fi un chei universal, care va permite transbordarea tuturor tipurilor de mărfuri și va permite accesul navelor de dimensiuni maxime care pot intra în canalul Sulina pe Dunăre, de la Marea Neagră. Deci nave maritime cu o capacitate de la 7 până la 8 mii de tone.

Care sunt avantajele serviciilor Danube Logistics?
Operațiunile noastre portuare sunt concepute în așa fel încât fiecare client să le poată accesa. În cele din urmă, principalul avantaj al Danube Logistics, în calitate de investitor general și operator al portului, este că noi nu intervenim în afacerile clienților.
Noi nu suntem implicați în comercializări de mărfuri. Prin urmare, noi nu concurăm cu clienții noștri. Interesul nostru este să punem la dispoziție echipamente și instalații portuare care să fie utilizate în mod optim. Astfel, le vom oferi clienților noștri posibilitatea de utilizare optimă a acestor echipamente și instalații în cele mai favorabile condiții economice. Un aspect foarte important pentru noi este că ne menținem termenii și condițiile la un nivel rezonabil pentru clienții noștri. Știu că multe porturi din regiune, de la începutul războiului, au majorat drastic tarifele de transbordare și toate taxele operaționale, chiar de două sau trei ori. Aceasta nu este politica noastră. Nu vrem să profităm de o astfel de situație. Nu vrem să ne pedepsim clienții. Avem, de asemenea, angajamente pe termen lung față de unii clienți pentru transbordare. Bineînțeles, a trebuit să ne ajustăm puțin tarifele din cauza inflației puternice și a creșterii puternice a costurilor energiei. Dar creșterile noastre tarifare au reflectat doar majorarea prețurilor pentru energie.

Interviul video poate fi urmărit aici: https://www.youtube.com/watch?v=GNrzhlPQXR0

 

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

10 zile 20 ore

206

Publicitate în BC