01/05/2019

Serghei CEBOTARI despre concurenţa bancară, digitalizare, riscuri şi cultura financiară
Serghei CEBOTARI despre concurenţa bancară, digitalizare, riscuri şi cultura financiară Interviu

Lider al sectorului bancar, în topul clasamentelor naţionale şi internaţionale, Moldova Agroindbank continuă să dea tonul pe piaţa financiară, dictând tendinţele prin stilul rafinat de banking, prin luările de poziţie sau susţinerea unor importante fenomene care încurajează excelenţa şi dezvoltarea societăţii. În luna mai, MAIB sărbătoreşte 28 de ani de activitate. Despre realizări, noile provocări şi obiectivele spre care aspiră, discutăm cu Serghei Cebotari, Preşedintele Comitetului de Conducere al Moldova Agroindbank.

 

Stimate dle Cebotari, sectorul bancar pare să fi revenit în albia normalităţii, după o perioadă destul de agitată. Cum apreciaţi situaţia din sectorul bancar de la înălţimea celor 28 de ani de activitate pe care îi marchează Moldova Agroindbank în luna mai?

Serghei Cebotari: Într-adevăr, sectorul bancar a depăşit criza de imagine cu care s-a confruntat pe parcursul ultimilor 5 ani, iar măsurile întreprinse pentru a o soluţiona au rezultat într-o concurenţă sănătoasă, dar şi foarte acerbă, care va fi doar în beneficiul sectorului şi al societăţii. MAIB, fiind o bancă de importanţă sistemică, este poziţionată foarte bine pentru a-şi menţine şi consolida poziţia de lider al sectorului bancar din Republica Moldova. Este o poziţie pe care întreaga echipă actuală, dar şi cele precedente au construit-o cu grijă de-a lungul timpului, iar rezultatul reflectă încrederea pe care clienţii o au în noi. Fără modestie, declar că MAIB devine un adevărat brand de ţară, un activ valoros şi la nivel regional.

În ultimii 5 ani, MAIB a înregistrat o creştere impresionantă a portofoliului de clienţi, de la 593 mii în 2014 la 903 mii în 2018, ceea ce reprezintă o majorare cu 52%. Reieşind din rezultatele anului 2018, la majoritatea indicatorilor de bază, cum ar fi active, credite, depozite, profit net deţinem mai mult de 1/3 din piaţă.

La fel, aş vrea să menţionez un lucru foarte important - că din totalul creditelor noi acordate în 2018 pe sistem MAIB deţine o cotă de 36%, ceea ce reconfirmă încrederea clienţilor în bancă şi susţinerea constantă pe care le-o oferim. În general, ne bucurăm că tot mai mulţi clienţi optează pentru produsele şi serviciile Moldova Agroindbank.

Aceasta înseamnă că MAIB are o pondere considerabilă în dezvoltarea sectorului real al economiei Republicii Moldova, inclusiv segmentul persoane fizice.

 

Citiți continuarea articolului în noul număr al revistei Business Class mai 2019!

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

Până la număr nou: 19 zile 14 ore

157

Publicitate în BC