21/03/2023

Sergiu STOICIU: Nu ne limităm la vânzarea automobilelor, trebuie să devenim furnizori de mobilitate pentru cumpărătorii noștri
Sergiu STOICIU: Nu ne limităm la vânzarea automobilelor, trebuie să devenim furnizori de mobilitate pentru cumpărătorii noștri Management

Toyota a rămas cea mai vândută marcă pe piața auto moldovenească și în 2022, reușind performanța de a majora vânzările într-un an destul de dificil pentru business. Directorul executiv al Toyota Center Chișinău Continent, dealerul oficial Toyota în Republica Moldova, Sergiu STOICIU a relatat într-un interviu pentru Business Class cum compania reușește să performeze într-o perioadă deloc simplă.

Business Class: Dle Stoiciu, cum ați reușit să rămâneți lider pe piață în condițiile dificultăților de ordin logistic și economic, inclusiv a scăderii puterii de cumpărare a populației?

Sergiu Stoiciu: Da, în pofida evenimentele de anul trecut, vânzările de automobile noi au crescut, iar cele ale mașinilor cu parcurs au scăzut. Până la urmă, în perioadele dificile reușesc cei ce se adaptează mai bine la schimbări. Noi am schimbat strategia de lucru și cea de comunicare. În plus, și producătorul ne-a oferit un număr mai mare de automobile spre vânzare.

Business Class: Cel mai vândut model Toyota rămâne RAV 4. Prin ce se explică interesul sporit față de SUV și crossovere?

Sergiu Stoiciu: RAV 4 se poziționează la mijlocul gamei de modele Toyota. Este un automobil pentru toate situațiile: nici prea mare, nici prea mic, este încăpător, dinamic, are o gamă largă de motorizări, portbagaj spațios și consumă relativ puțin combustibil. La noi încă nu s-a format cultura alegerii automobilului în funcție de nevoile personale, iar oamenii continuă să prefere mașini potrivite pentru orice situație. Totodată, RAV 4 nu este chiar atât de scumpă. Prețul începe de la 25 mii de dolari.

Business Class: Ce aduceți nou pe piață în acest an?

Sergiu Stoiciu: Vom lansa mai multe modele actualizate, cum ar fi  RAV 4, Highlander. Primul model nou lansat deja în 2023 este  crossoverul Corolla Cross Hybrid. Urmează și alte noutăți. Totodată, rolul nostru, ca dealer, este să oferim plusvaloare și în deservire. Clienții noștri trebuie să se simtă confortabil, astfel încât parteneriatul cu ei să nu se încheie după un singur automobil cumpărat. Totodată, de ceva timp, Toyota nu se mai poziționează doar ca producător de automobile, ci ca furnizor de mobilitate, adică asigurarea mobilității pentru clienții noștri în orice situații. Spre exemplu, dacă mașina clientului necesită mai mult timp să se afle în service pentru deservire, noi trebuie să-i asigurăm un mijloc de deplasare pentru ca el să nu-și perturbeze programul de activitate.

Business Class: Care sunt perspectivele automobilelor electrice în Republica Moldova?

Sergiu Stoiciu: Pentru moment, în saloanele noastre oferim doar mașini cu propulsie hibridă și plug-in, în afară de cele tradiționale. Urmează în acest an să prezentăm și un model Toyota complet electric. Pentru exploatarea la scară largă a automobilelor electrice în Republica Moldova trebuie asigurată o rețea de puncte de încărcare rapidă, cu acoperire națională.

Cât privește înlocuirea propulsiei cu ardere internă, Toyota investește și în dezvoltarea tehnologiei motoarelor pe hidrogen. Modelul de serie Mirai, pe hidrogen, produs de Toyota, nu poluează mediul. În rezultatul funcționării, hidrogenul se  combină cu oxigenul din aer, producându-se apă, care nu influențează negativ mediul. Producerea în masă a astfel de automobile este încă destul de costisitoare și mai sunt necesare și puncte de alimentare pentru exploatarea lor în Republica Moldova.

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

5 zile 15 ore

206

Publicitate în BC