20/07/2022

Mărfurile moldovenești transportate prin portul Constanța, în creștere
Mărfurile moldovenești transportate prin portul Constanța, în creștere Ştiri Moldova

În primele două luni după declanșarea războiului din Ucraina de către Rusia, transportul de mărfuri din Republica Moldova și Ucraina prin portul Constanța a crescut de câteva ori, arată un studiu al Consiliului Concurenței din România.


Ca urmare a războiului ruso-ucrainean şi a închiderii porturilor vecinilor din nord, România a devenit una dintre principalele căi de transport pentru marfa din Ucraina și Republica Moldova, fiind folosită ca ţară de tranzit.

În special este vorba de portul Constanța, devenit principalul port cu deschidere la Marea Neagră dat fiind faptul că unul dintre competitorii direcți ai acestuia, respectiv portul Odesa, se află în imposibilitatea de a funcționa la parametrii normali.

Astfel, în lunile martie și aprilie 2022, sub aspectul mărfurilor ce au proveniență sau destinație Republica Moldova sau Ucraina, studiul Consiliului Concurenței a atestat o creștere a volumului de mărfuri de 823,81% în cazul mărfurilor ce au proveniență sau destinație Republica Moldova și de 144,34% în cazul celor de proveniență sau destinație Ucraina.

Asta chiar dacă infrastructura românească nu a fost pregătită pentru un trafic intens.

„Volumul de mărfuri din portul Constanţa a crescut semnificativ în ultimii trei ani, dar aprovizionarea, importul şi exportul de produse şi materii prime sunt afectate de infrastructura feroviară puternic degradată şi de lipsa investițiilor", se menționează în studiu.

Autoritățile de la București au adoptat și un plan de măsuri urgente și calendarul de implementare aferent pentru creșterea capacității de transport feroviar în zona portului Constanța, pentru a putea prelua un flux de marfă suplimentar semnificativ, provenit, în special, din zonele Ucraina și Republica Moldova, în contextul conflictului militar din zona Mării Negre.

Măsurile prevăzute în plan au ca scop: optimizarea activităților de primire-expediere a trenurilor; introducerea la fronturi a convoaielor de manevră și formarea trenurilor programate la expediere în stații; eliberarea primelor linii feroviare din port, pe care staționează vagoane de tren dezafectate ale Societăţii Naționale de Transport Feroviar de Marfă „CFR Marfă SA; derularea unui program de lucrări de reparații și întreținere a infrastructurii feroviare publice; asigurarea unității funcționale a terminalului ferry-boat prin integrarea pasajului superior peste calea ferată și racordului peste DN39 la complexul de linii din portul Constanța și la infrastructura portuară.

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

4 zile 19 ore

189

Publicitate în BC