16/03/2023

Provocări în domeniul retail din Moldova
Provocări în domeniul retail din Moldova Ştiri Moldova

Consumatorii din Republica Moldova au devenit mult mai selectivi, preferă să-şi procure produse care deja le sunt cunoscute şi se orientează la cantităţi mai mici şi preţ accesibil. Aceste tendinţe sunt consecinţele multiplelor crize din ultimii trei ani, inclusiv pandemia de coronavirus şi războiul din Ucraina. În aceste condiţii, reţele mari de supermarketuri, dar şi producători şi importatori au trebuit să-şi schimbe esenţial abordări în activitatea lor. Subiectul a fost abordat în cadrul conferinţei "Retail Modern în Republica Moldova - expansiune, diferențiere și climat de consum", care a avut loc la Chişinău.

Reprezentanţii domeniului retail din ţara noastră susţin că apreciază provocările din ultimii ani drept oportunităţi de a se dezvolta. În acelaşi timp, războiul din Ucraina care a lovit dur economia din regiune, le-a sugerat să se orienteze mai mult spre produse autohtone.

"Avem provocări, eu nu vorbesc despre probleme, eu vorbesc despre provocări. Noi avem un război lângă noi, noi avem criza energetică. Sunt şanse pentru companii locali, tot ce vine în afara ţării vine tot mai mult greu şi trebuie să găsim soluţii. Am construit primul magazin în proporţie cu 100% cu companiile din Moldova. Noi am învestit în tot ce ţine de clienţii noştri şi mai departe vrem să avem produse din Moldova pe raft", a spus FELIX FAEHRE, şef de departament al unei reţea de supermarketuri. 

Producători şi importatori din ţara noastră susţin că observă tot mai multe schimbări în comportamentul şi preferinţele consumatorul din Moldova.

"Evident, s-a micşorat consumul unei categorii a produsului. O parte a consumului a trecut în regim online. Retail în Moldova, nu mă tem să spun asta, este dezvoltat la nivel european şi lucrează cu noi la nivel corespunzător", a spus ELENA UPOROVA, director Marketing companie. 

Organizatorii evenimentulu spun că scopul acestuia era asigurarea unui dialog productiv între reprezentanţi ai domeniului retail cu producători şi importatori. Potrivit lui, acest lucru este necesar pentru a se adapta cât mai bine la cerinţele consumatorului în condiţiile actuale.

"45% din populaţia urbană în aceasta jumătate de an aşa sau altfel au făcut vreo cumpărătură, inclusiv, produse alimentare, prin e-comerţ. În cazul populaţiei urbane 70% au fost făcute în reţele de retail", a spus IRINA BÎSTRIŢCAIA, co-organizator al conferinţei.

"Cea mai mare provocare rămâne inflaţie şi impactul pe care creşterea preţului îl are pe coşul de consum al clienţilor. Am discutat la nivelul retaililor şi producătorilor soluţii ca ei să găsească produse la un preţ corect şi accesibil la raft ca să poată achiziţiona în continuare coşul de bază", a declarat MARIA HURDUC, organizator al conferinţei.

Evenimentul a fost organizat a cincea oară la Chişinău. 

publika.md 

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

3 zile 12 ore

205

Publicitate în BC