
Logo-ul de 35 de dolari care a devenit simbol global: povestea swoosh-ului Nike
Unele dintre cele mai emblematice logouri din lume au fost create în mod surprinzător, cu resurse minime și sub presiunea timpului. Un exemplu celebru este logoul Nike — cunoscutul „swoosh” — desenat în 1971 de Carolyn Davidson, o studentă la design grafic, pentru suma simbolică de 35 de dolari. Povestea a fost rememorată de specialista în PR și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziablina, care a evidențiat cât de neașteptat pot apărea ideile geniale. La începutul anilor ’70, Phil Knight, profesor de contabilitate și cofondator al Blue Ribbon Sports — distribuitor de pantofi sport japonezi — se afla în căutarea unei identități vizuale pentru noul său brand, după ce relația cu partenerul japonez era pe cale să se încheie. Deși producția era deja programată într-o fabrică din Mexic, compania nu avea nici nume, nici logo. Knight i-a cerut lui Davidson să vină cu un simbol simplu, care să poată fi aplicat rapid pe primele 300 de perechi de încălțăminte. Dintre mai multe propuneri, o bifă curbată — interpretată ulterior drept aripa zeiței grecești Nike sau un simbol universal al aprobării — a fost aleasă mai mult din lipsă de timp decât din convingere.