Carolina BUGAIAN: Acest premiu, World Communications Awards la categoria Oameni și Cultură este o sursă imensă de mândrie atât pentru mine, cât și pentru întreaga noastră echipă Moldcell. De fapt, el semnifică succesul eforturilor noastre de a promova o cultură care apreciază și acordă prioritate oamenilor noștri. Această recunoaștere este o dovadă a pasiunii și a strategiilor noastre centrate pe bunăstarea angajaților, dezvoltarea talentelor și cultivarea unui mediu de lucru pozitiv. Toate aceste aspecte sunt înrădăcinate în valorile noastre de bază #Inspire #Act #Win și în conceptul #DigitallyHuman – o afacere cu chip uman. Pentru echipa noastră, acest premiu este o victorie colectivă și servește drept validare pentru dăruirea și pasiunea pe care o investim în munca noastră. Este rezultatul Oamenilor Extraordinari care formează pilonii succesului Moldcell. De asemenea, merită remarcat faptul că World Communications Awards este o competiție globală care atrage participarea companiilor de telecomunicații din întreaga lume. Această distincție a adus faimă nu doar companiei noastre, ci și întregii țări, deoarece peste 220 de solicitanți din industria globală de telecomunicații au concurat pentru această prestigioasă recunoaștere.
Impactul acestui premiu asupra imaginii Moldcell este semnificativ, atât la nivel național, cât și global. Le semnalează clienților, partenerilor și concurenților noștri că suntem mai mult decât o companie de telecomunicații, suntem o comunitate dinamică care acordă prioritate oamenilor.
BC: Cum credeți cui i se datorează în mare parte acest premiu și cât de așteptat a fost el pentru echipa Moldcell?

Carolina BUGAIAN: După cum am menționat anterior și vreau să subliniez, acest premiu este atribuit Oamenilor Extraordinari de la Moldcell – echipei noastre talentate și dedicate. Cu toții știm că este nevoie de un efort substanțial pentru obținerea premiilor de un asemenea calibru. De fiecare dată conștientizăm că este un rezultat direct al muncii colective și al inițiativelor de impact întreprinse de compania noastră orientată spre scop și bazată pe valori. Scopul nostru, stabilit împreună cu angajații noștri se rezumă într-un motto „La Moldcell punem întreaga lume în mâinile tale pentru ca tu sa-ți trăiești viața din plin”. Anume acest fapt subliniază angajamentul nostru de a îmbunătăți viața tuturor. Așteptările erau mari, iar anticiparea obținerii premiului Oameni și Cultură a fost întemeiată pe contribuțiile semnificative ale echipei noastre și pe cultura unică pe care am promovat-o la locul de muncă. Recunoașterea vine ca o dovadă a caracterului distinctiv al mediului de lucru de la Moldcell.
BC: Știm că ați avut două nominalizări și la alte categorii, dumneavoastră ați fost nominalizată la categoria femei în domeniul telecomunicațiilor și Fundația Moldcell la categoria contribuție socială. Povestiți-ne mai multe despre proiectele Fundației Moldcell.
Carolina BUGAIAN: Să fii nominalizat la trei categorii vorbește despre impactul pe care Moldcell îl are atât în sectorul telecomunicațiilor, cât și prin inițiativele sociale ale Fundației. În ce privește Fundația Moldcell, proiectele noastre se aliniază în cinci piloni cheie: educație de calitate, sănătate și stare de bine, egalitate de gen, reducerea inegalităților, muncă decentă și creștere economică. Aceste inițiative sunt adânc înrădăcinate în misiunea noastră de a ajuta Moldova să devină un loc mai bun de trai. Un proiect notabil este angajamentul nostru de a promova educația. Implicarea în proiectul „Abilități Digitale Conectează generații” a obținut recunoașterea globală la Geneva, subliniind importanța competențelor digitale în eliminarea decalajelor generaționale. Nominalizarea la categoria Femei în domeniul telecomunicațiilor este o onoare, care se datorează eforturilor noastre continue de a promova egalitatea de gen și de a îmbunătăți abilitățile economice ale femeilor. Moldcell se numără printre puținele companii din Republica Moldova care s-au angajat și au implementat principiile abilitării economice a femeilor (WEPs). În plus, parteneriatul nostru cu AFAM - Asociația Femeilor de Afaceri din Moldova, ne consolidează și mai mult dedicarea față de aceste principii.
BC: Vă poziționați ca o afacere cu chip uman, care exemplifică un angajament față de bunăstarea angajaților, dezvoltarea abilităților digitale și cultivarea unei culturi pozitive a companiei. De ce sunt atât de importante aceste aspecte?

Carolina BUGAIAN: La Moldcell, prioritar este bunăstarea oamenilor, este o valoare de bază ce ne propulsează succesul. O echipă susținută și apreciată se traduce într-o productivitate sporită, implicare și un mediu de lucru cu un grad înalt de coeziune. De aici rezultă satisfacția angajaților și reținerea lor pe termen lung în compania noastră. Investiția în abilitățile digitale ale angajaților este esențială, fiind determinat de înțelegerea faptului că adaptabilitatea este esențială pentru a rămâne competitivi. Astfel, încurajăm o cultură a învățării continue. La Moldcell ne axăm pe dezvoltarea și bunăstarea angajaților, am implementat programe de sănătate mentală și fizică. Organizăm constant activități de formare continuă și de îmbunătățire a abilităților. La noi, toată lumea este auzită, promovăm un mediu de colaborare în care inovațiile sunt împărtășite. Este esențial că prioritizarea stării de bine a angajaților ca strategie de afaceri are o importanță și mai mare în contextul actual al crizelor pe care le traversăm. Această cultură pozitivă nu numai că încurajează un sentiment de apartenență, ci și acționează asemeni unui magnet pentru cei mai talentați oameni.
BC: Angajamentul Moldcell de a promova o cultură a inovației și excelenței a fost recunoscut prin desemnarea companiei drept cel mai bun angajator din Republica Moldova. V-ați remarcat prin faptul că oferiți condiții excelente de muncă, un climat bazat pe spirit de echipă. De ce contează atât de mult nevoile angajaților și de ce le oferiți prioritate?
Carolina Bugaian: Prin prioritizarea nevoilor angajaților reușim să creăm un mediu de lucru pozitiv și de sprijin, care depășește relațiile tradiționale angajator-angajat. Această abordare contribuie în mod direct la o bunăstare sporită prin asigurarea unei satisfacții sporite a oamenilor. Astfel, crește probabilitatea ca angajații să contribuie activ la succesul companiei. În plus, recunoașterea și abordarea nevoilor angajaților joacă un rol esențial în creșterea productivității. Când ei simt că nevoile lor sunt recunoscute și satisfăcute, devin mai motivați și mai implicați. În esență, angajamentul Moldcell de a cunoaște nevoile angajaților este mai mult decât o decizie practică de afaceri. Este, de fapt, o valoare de bază care ne determină succesul. Credem în promovarea unui „echilibru între viață și muncă” în care angajații simt că trăiesc în timp ce lucrează și promovăm un mediu care depășește structura tradițională de orar de la nouă la șase.
