Сompanii

De ce contează inovațiile în companii

Odată ce economia globală este în continuă transformare, inovația a depășit demult statutul de simplu avantaj competitiv, devenind o condiție sine qua non pentru supraviețuire și creștere. Companiile care reușesc sunt cele care se adaptează rapid și introduc soluții noi. Fie că vorbim de produse revoluționare, servicii reinventate, procese optimizate sau modele de afaceri disruptive, doar așa este posibilă afirmarea și expansiunea pe piață. Această realitate, confirmată de statistici internaționale și de vocea managerilor și a experților locali, subliniază impactul direct al inovației asupra performanței financiare și rolul său crucial în modelarea unei culturi organizaționale dinamice.

Statisticile din ultimii ani confirmă o corelație puternică între inovație și creșterea afacerilor. Spre exemplu, companiile inovatoare demonstrează o creștere a valorii întreprinderii cu 30% mai rapidă decât celelalte, iar 72% dintre organizații raportează că inovația face parte din planificarea lor strategică. Conform ultimului raport al Agenției pentru Cercetare și Inovare din Marea Britanie, afacerile care au inovat în ultimul an au înregistrat o creștere medie a vânzărilor de 7%. Este o creștere de peste trei ori mai mare comparativ cu celelalte companii.

Totodată, peste jumătate dintre afacerile care au implementat inovații ce țin de procesul de activitate au raportat economii semnificative de costuri. Mai mult de atât, un sondaj al companiei specializate în analiza datelor, Euromonitor International arată faptul că 76% dintre profesioniști intenționează să investească în inițiative de inovare cel puțin la fel de mult ca în anul precedent. Totodată, un raport recent întocmit de Forumul Economic Mondial (WEF) subliniază că peste 85% dintre companiile globale consideră inovația drept un factor critic pentru creșterea veniturilor și menținerea relevanței pe piață în următorii cinci ani. La fel, datele Eurostat indică faptul că întreprinderile din Uniunea Europeană care au introdus inovații de produs sau proces în ultimii trei ani au înregistrat, în medie, o creștere a cifrei de afaceri cu 15% mai mare decât cele care nu au inovat.

Vă place publicația? Distribuiți!

Ce cautam?