02/05/2023

Buchete de flori, care trăiesc mult
Buchete de flori, care trăiesc mult Marketing

Tatiana TATARU, de 34 de ani, poartă de mult timp pasiunea pentru flori, fiind implicată în ultimii zece ani în două afaceri mari de familie, una din care avea tangență cu florile. Cu această experiență, a decis să-și deschidă propriul business cu buchete aducătoare de bună dispoziție și nu unele obișnuite, care se usucă peste câteva zile după cumpărare, ci care trăiesc mult, pentru că sunt vândute în ghiveci, cu tot cu bulbi și pot fi plantate în grădină.

Locul în care le dă naștere funcționează simultan ca atelier, unde doritorii pot învăța arta aranjamentelor florale. Povestea ,,florală” de doar câteva luni a luat un avânt incredibil.

Pasiune pentru flori, de ani de zile

Ideea privind transformarea pasiunii pentru flori într-o afacere a venit în 2022, după retragerea din afacerile familiei. Dar certitudinea că se află pe calea corectă i-au oferit-o rezultatele unui test inițiat la sfârșitul anului. Atunci a lansat primele buchete de flori și a plasat anunțul privind desfășurarea atelierelor cu tematică florală. În ambele cazuri cererea i-a depășit cu mult așteptările. 

Aduce ,,grădina” în locuințele oamenilor

Ea face buchete inedite, care nu sunt doar plăcute ochiului, dar și au o viață lungă. Majoritatea florilor  nu se găsesc pe piața locală, însă, deoarece dorește mult să le aducă în casele oamenilor, le cumpără sub formă de bulbi. Prin urmare, numărul buchetelor este redus, deoarece  achiziționarea florilor de la importatori, dar și a accesoriilor reprezintă o provocare. „Importul nu este neapărat o problemă, dar este nesigur. Cel mai des sunt nemulțumită de calitatea florilor de import. Cele locale sunt faine, dar se găsesc doar din februarie până în octombrie. Ar trebui să-mi fac importul singură, dar pentru asta trebuie să aduc cantități mari. Aceeași situație este și în cazul accesoriilor: vaze, ghiveciuri și hârtie, toate vin de peste hotare și astfel, cresc costurile. Nu găsesc pe loc unicitatea pe care o caut”, spune antreprenoarea.

Bulbii olandezi vin într-o formă brută, fiind ticsiți în ghiveciuri din masă plastică. Ea îi desprinde și îi combină ținând cont de cromatică sau de dimensiuni. „Sunt combinați bulbi de diferite tipuri, unii înfloresc în 3-5 zile, iar la alții în 10-15 zile. În timp ce primii sunt înfloriți, ceilalți abia cresc și mereu în buchet există ceva înflorit”, precizează ea.

Business cu un concept neobișnuit și rol educativ

Tot în atelierul de pe strada Uzinelor, unde dă naștere buchetelor, Tatiana îi învață pe doritori arta aranjamentelor florale, organizând ateliere, care sunt  frecventate de tot mai mulți oameni spre surprinderea ei. „Inițial, aveam impresia că oricine știe cum crește o floare în grădină sau ce să faci cu un bulb. Mai târziu am aflat că marea majoritate a celor ce le cumpără sau vin la ateliere, nu au ținut vreodată în palme un bulb sau le este frică să nu-l rupă”, ne povestește ea. Afacerea pe care o construiește are și o componentă de educare a consumatorilor, învățându-i cum să aleagă  flori calitative, verzi, care să înflorească la ei acasă.

Fără angajați, dar în ascensiune

Tânăra antreprenoare se ocupă singură de toate: de atelierele florale, de aranjamentele în ghivece, dar și de livrări. „Sloganul meu este Florile mele, deoarece eu cresc fiecare floare și tot eu o livrez, iar oamenii au o reacție uimitoare când o primesc. Vreau să cunosc oamenii, care cumpără florile mele și îmi fac griji pentru orice ghiveci vândut”, povestește ea.

Tatiana anticipează că în cel mult jumătate de an va trebui să facă angajări pentru că este tot mai mult de lucru. Afacerea este în creștere, dar ea susține că nu este axată pe cifra de afaceri, ci pe calitate.

Resurse modeste și multă pasiune

Tatiana a deschis businessul, având la dispoziție doar trei mii de lei și un spațiu în care depozita diverse obiecte, spărgând stereotipul că o afacere de succes necesită neapărat sume de ordinul sutelor de mii sau milioanelor. Treptat acesta a fost transformat într-un atelier cochet, iar afacerea a prins aripi, tendință pe care vrea să o țină numai în ascensiune, astfel încât florile sale să ajungă în cât mai multe case.

Alina Cotoros

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

5 zile 2 ore

206

Publicitate în BC