Gigantul german auto Porsche a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor în China și Europa în primul trimestru al anului 2025, parțial din cauza eliminării unor modele de pe piață, care nu îndeplineau cerințele legislației UE privind cibersecuritatea, informează euronews.com.
În China, vânzările au scăzut cu 42%, ajungând la 9471 unități, iar în Europa, cu excepția Germaniei, au scăzut cu 10%, la 18.017 unități în primul trimestru. În Germania, vânzările au scăzut cu 34% în primele trei luni ale anului, la 7495 unități.
Miercuri dimineața, acțiunile Porsche AG au crescut cu 0,27% pe Bursa din Frankfurt. Totuși, valoarea acestora a scăzut cu 26,6% în acest an.
În primul trimestru al anului 2025, livrările globale ale Porsche au scăzut cu 8%, la 71.470 de unități.
Deși vânzările în America de Nord au crescut cu 37%, ajungând la 20.698 unități în primele trei luni ale anului, acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa rezultatele mai slabe de pe alte piețe principale.
Porsche explică această creștere bruscă din America de Nord în primul trimestru prin „întârzierile legate de importul anumitor linii de modele, comparativ cu perioada similară a anului trecut”, precum și printr-o serie de restricții privind piesele auto din China.