02/09/2022

Strategii pentru motivarea angajaților
Strategii pentru motivarea angajaților Știri din toată lumea

În condițiile economiei actuale, măsura în care sunt motivați angajații unei companii determină progresul acesteia. Esența unei firme este resursa umană. Ea este singura creatoare de valoare, adică un flux de creativitate și originalitate necesar descoperirii posibilităților de cunoaștere a propriilor limite.

Angajatul constituie factorul cheie în succesul unei companii și, din acest motiv, resursa umană trebuie modelată, susținută și motivată pentru o implicare cât mai intensă în vederea realizării performanțelor. Soluția cea mai eficientă pentru a asigura supraviețuirea unei companii și pentru a menține succesul competițional este reprezentată de investițiile în oameni. De aceea, procesul de motivare este unul important, iar managerii ar trebui să jongleze cu strategiile de motivare pentru a determina performanța și a ajuta compania să se ridice.

Motivare și motivație – concepte și implicații

Motivația este reprezentată de totalitatea imboldurilor care îi determină pe oameni să acționeze într-un anumit mod pentru atingerea obiectivelor. Motivarea reprezintă acțiunea de a impulsiona o altă persoană să se comporte pentru a demara o acțiune. Secretul înțelegerii motivației reprezintă de legăturile dintre nevoi, impulsuri și obiective. Când oamenii sunt impulsionați să fie la înălțimea întregului lor potențial, ei excelează.

Oamenii își doresc ca la locul de muncă să fie tratați în mod egal și corect (facilități echivalente în timpul liber, bonificații egale și tratamente nediscriminatorii). Ei au tendința de a se compara cu ceilalți colegi în ceea ce privește munca și recompensele lor. În urma acesteia pot determina apariția unor sentimente de echitate/ inechitate. Atunci când este sesizată o nedreptate, angajații pot să adopte diferite atitudini. Recompensa și recunoașterea performanțelor răspund unor nevoi distincte ale angajaților. Astfel, pentru a se afla soluția optimă, este necesar ca organizația să cunoască angajatul înainte.

Motivarea angajaților poate însemna:

  • oferirea recompenselor financiare și a altor facilități pentru contribuțiile aduse companiei.
  • dezvoltarea unor sentimente de împlinire profesională și socială.

Aprecierea reușitei angajaților, încurajarea inițiativeicrearea unui mediu de lucru prielnic sunt factori motivaționali care conduc la performanța angajaților.

În contextul actual, angajații sunt preocupați de:

  • existența unei comunicări interne eficiente;
  • reputația companiei în care lucrează;
  • un salariu considerabil.

 Trenduri pe piața globală în motivarea angajaților

Managerii sunt tot mai preocupați de asumarea unei responsabilități importante și anume aceea de a-și motiva angajații spre obținerea de performanță. Din ce în ce mai multe firme realizează nevoia de a le trezi angajaților interesul de a participa într-o mare măsură la succesul companiei. Firmele care mențin o preocupare asupra motivării angajaților vor deține în permanență un avantaj, deoarece un angajat motivat este un angajat productiv. Acest lucru va influența pozitiv rezultatele companiilor.

În prezent, salariul nu este suficient pentru a asigura existența motivației și a implicării angajaților. Contextul cere în permanență idei noi atunci când vine vorba de modalități de răsplătire și fidelizare a angajaților. Aceștia realizează performanța astfel încât să se mențină în companie pentru o perioadă lungă de timp.

Pentru a determina un comportament productiv al angajaților, managerii trebuie să își adapteze politicile de motivare în funcție de anumiți factori:

  • vârstă;
  • postul ocupat;
  • departamentul;
  • nevoile și dorințele personale ale fiecărui angajat.

Există, așadar, mai multe strategii de motivare:

1. Recompensarea din primul an de vechime

2. Crearea unei culturi în care sunt apreciate rezultatele angajaților

3. Creșterea gradului de transparență în evoluția profesională

4. Recunoașterea meritelor angajaților utilizând platformele de Social Media

5. Flexibilitate, autonomie și reducerea nivelului de stres

6. Crearea oportunităților de dezvoltare profesională

7. Introducerea unor programe de mobilitate la nivel global

8. Acordarea cadourilor personalizate

9. Siguranța locului de muncă

10. Oferirea de stimulente financiare

 

Concluzii

Pentru a include cu succes demersurile ce vizează motivarea angajaților, managerii trebuie să aibă o imagine reală atât la nivel macro, cât și la nivel micro asupra companiei. Nivelul macro susține o inițiativă de motivare prin logică și context, iar la nivel micro îi atribuie consistență în acțiune. Atâta timp cât angajatul privește relația sa cu firma ca fiind una importantă, activitatea pe care o realizează aduce cu sine împlinire personală. În acest fel, rezultatul demersului de motivare va avea impact decisiv asupra motivației personale. Până la urmă, nevoia de autorealizare reprezintă înclinația spre valorificarea propriului potențial.

Нашли ошибку в тексте? Выделите ее и нажмите CTRL+ENTER

Ați găsit o eroare în text?
Spuneți-ne!

Raportați o eroare

ВАМ ТАКЖЕ МОЖЕТ ПОНРАВИТЬСЯ

Lasa un comentariu

Adresa dvs. de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate (*).

5 zile 1 ore

206

Publicitate în BC