Din totalul exporturilor, 402,5 milioane de dolari (78,5%) au reprezentat produse de origine autohtonă, iar 110 milioane de dolari – reexporturi sau produse străine.
62,5% din totalul exporturilor (320 milioane USD) au avut ca destinație Uniunea Europeană, 5,9% (30 milioane USD) au mers către țările CSI, 79,6% din exporturi au fost transportate pe cale rutieră, 17,5% – pe cale maritimă/fluvială, iar 1,3% – pe cale feroviară
Exporturile moldovenești au înregistrat scăderi semnificative către mai multe țări importante: România: -24,7%, Germania: -58,4%
Polonia: -53,7%, SUA: -45,7%, Rusia: -33,3%, Elveția: -61,9%, Spania: -75,4%, Portugalia: -99,0%, Ungaria: -66,5%.
Pe de altă parte, au fost înregistrate creșteri ale exporturilor către Turcia: de 1,9 ori mai mult, Italia: +37,0%, Cehia: +32,5%, Grecia: +29,3%, Slovacia: +55,2% și Liban: de 8,8 ori mai mult.
Principalele categorii de produse exportate: semințe și fructe cu sâmburi – 16,1%, mașini electrice și piese – 14,8%, legume și fructe proaspete – 10,2%, îmbrăcăminte și accesorii – 7,9%, cereale – 7,6% și băuturi alcoolice și nealcoolice – 6,7%.