Știri externe

Germanii au cheltuit peste 7 miliarde de euro anul trecut pentru animalele de companie

În anul 2024, în gospodăriile din Germania locuiau aproape 34 de milioane de câini, pisici, mamifere mici și păsări de companie.

Potrivit Asociației Centrale a Comerțului Specializat în Animale (ZZF) și Asociației Germane a Producătorilor de Produse pentru Animale de Companie (IVH), volumul total al vânzărilor din industria germană a produselor pentru animale a crescut datorită majorării vânzărilor de hrană pentru pisici, scrie eurointegration.com.ua, citând spiegel.de.

„În general, piața produselor pentru animale de companie continuă să se dezvolte stabil”, a declarat președintele IVH, Georg Müller. În ciuda situației economice tensionate, nivelul vânzărilor a fost menținut la același nivel ca în anii precedenți.

Potrivit lui Müller, vânzările de hrană procesată au fost ușor sub rata inflației. Cea mai mare creștere a fost înregistrată la hrana pentru pisici: doar în magazinele obișnuite, acestea au atins vânzări de 2,3 miliarde de euro.

Pe de altă parte, vânzările de hrană pentru câini prin canalele tradiționale au scăzut ușor. Volumul total al acestor vânzări a fost de 1,8 miliarde de euro.

Totuși, inflația și scăderea consumului afectează și industria produselor pentru animale. Proprietarii cumpără mai puține produse și accesorii pentru animalele lor de companie. Cauza este situația financiară dificilă, consideră președintele ZZF, Norbert Holthenrich. Vânzările în comerțul cu amănuntul au scăzut cu 0,6%, ajungând la 1,1 miliarde de euro.

În ceea ce privește produsele și accesoriile, precum cuști, țarcuri și produse de îngrijire, magazinele specializate rămân cele mai importante, reprezentând 77% din vânzări. Vânzările online au crescut cu aproape 15%, ajungând la 1,5 miliarde de euro.

Pisicile rămân cele mai populare animale de companie, cu un număr de 15,9 milioane — cu aproximativ 200 de mii mai multe decât în anul precedent. S-au înregistrat creșteri și în vânzările de nisip pentru litieră, accesorii și hrană pentru pisici.

Reprezentanții industriei oferă mai multe explicații pentru popularitatea pisicilor. „Nu trebuie să plimbi o pisică”, a spus Norbert Holthenrich, președintele ZZF. În plus, pisicile pot fi ușor ținute într-un apartament, condițiile de întreținere fiind mai simple decât în cazul câinilor.

Potrivit ZZF, și celebritățile și rețelele sociale influențează această tendință. Pisicile apar frecvent în mass-media, a remarcat Holthenrich, făcând referire, de exemplu, la supervedeta Taylor Swift, care este adesea văzută cu pisicile ei pe contul de Instagram.

Vă place publicația? Distribuiți!

Ce cautam?