Actualitate

Concurentul chinez al Tesla vinde mașini cu 75% mai ieftine pentru a „zdrobi” compania lui Musk

Producătorul chinez de mașini electrice BYD a redus brusc prețurile vehiculelor sale în China, sporind astfel concurența cu Tesla pe piața chineză

Compania a redus prețul celui mai popular hatchback low-cost al său, Seagull, cu 20% – la 55.800 de yuani (aproximativ 5.700 de lire sterline). Acest preț este cu 75% mai mic decât cel al celui mai ieftin model Tesla – Model 3, care costă 231.900 de yuani, scrie The Telegraph, transmite epravda.com.ua.

BYD a anunțat, de asemenea, reduceri pentru 22 de modele pe piața chineză până la sfârșitul lunii iunie. Aceasta este o reacție la încetinirea vânzărilor interne și la amenințarea unor noi tarife vamale în UE și SUA.

Deși Seagull este mult mai mic decât Model 3, prețul său foarte scăzut demonstrează cât de mult au progresat producătorii chinezi în reducerea costurilor vehiculelor electrice. China a devenit cea mai mare piață de mașini electrice din lume, iar companiile locale investesc masiv în modele accesibile.

Scăderea prețurilor indică o concurență acerbă pe piață. În aprilie, stocurile dealerilor din întreaga Chină au ajuns la un nivel record de 3,5 milioane de vehicule electrice nevândute – cel mai mare nivel de la decembrie 2023. Încetinirea economiei țării a afectat și ea cererea.

Aceasta este o lovitură serioasă pentru Tesla, întrucât China este a doua piață ca mărime pentru companie. Vânzările Tesla fabricate în China (pentru piața internă și Europa) au scăzut cu 6% în aprilie, comparativ cu anul trecut. În general, declinul continuă de șapte luni consecutiv.

După anunțul privind reducerea prețurilor, acțiunile BYD la Hong Kong au scăzut cu 5,9%, deoarece investitorii sunt îngrijorați de scăderea profitabilității. Acțiunile competitorilor Li Auto și Great Wall Motor au scăzut, de asemenea, cu 3,2% și 2,7%, respectiv.

Economistul-șef al ING, Rico Luman, a remarcat că acest „război al prețurilor” arată intensificarea competiției în China și maturizarea treptată a pieței vehiculelor electrice.

Deși reducerile sunt valabile doar în China, producătorii auto occidentali nu mai pot concura cu cei chinezi la preț. Cota Tesla pe piața europeană este în scădere. În ianuarie, BYD a depășit-o pentru prima dată în Marea Britanie, iar în aprilie – și în Europa în ansamblu. Scăderea vânzărilor Tesla în Europa a fost alimentată și de un boicot al șoferilor, supărați de sprijinul lui Elon Musk pentru Donald Trump.

În Marea Britanie a crescut interesul pentru mașinile chinezești. Potrivit Auto Trader, în primele patru luni ale anului, peste 1,4 milioane de vizualizări pe site au vizat brandurile chinezești – adică 5,3% din piață, comparativ cu 1,3% anul trecut.

BYD reprezintă aproximativ jumătate din toate vizualizările și stocurile de mașini chinezești pe platformă. În Marea Britanie au intrat și alte mărci chinezești: Jaecoo, Leapmotor, Skywell, Omoda și Xpeng.

Vă place publicația? Distribuiți!

Ce cautam?